روش های جوانسازی پوست

زمان مطالعه: 4 دقیقه

روش های جوانسازی پوست چیست؟

روش های جوانسازی پوست : قطعاً هر فردی علاقه مند داشتن پوستی صاف است ولی دلایل مختلفی برای اختلالات پوستی و کاهش زیبایی پوست وجود دارد.

برخی از مشکلات مرتبط با پوست مانند جای جوش ، کک و مک و غیره جزو مشکلات شایع پوست هستند و به منظور افزایش زیبایی چهره انجام می شود ولی برخی از مشکلات پوستی خیلی جدی هستند و در صورت عدم درمان به سرطان پوست تبدیل می شوند.

نه تنها پوست بلکه هر مشکلی در بدن نباید سطحی گرفته شود و افراد نباید نسبت به آن ها بی توجه باشند.

بدن ساختار بسیار پیچیده ای دارد و تمام اعضای آن به یکدیگر مرتبط هستند به طور مثال برخی از مشکلات مرتبط با پوست به دلیل اختلالات کبدی هستند و درمان بیماری کبد منجربه بهبود پوست نیز می شود.

روش های جوانسازی پوست

کرم های جوانسازی و روش های طبیعی برای پوست مناسب هستند ؟

رفع جای جوش یکی از شایع ترین دلالیل متقاضیان برای مراجعه به دکتر پوست و کلینیک زیبایی است .

جوش از عارضه هایی است که بسیاری از مردم با ان دست و پنجه نرم می کنند و روش های بسیاری را برای از بین بردن جوش های صورت یا جای جوش امتحان می کنند.

روش های طبیعی و کرم های مختلفی برای درمان اختلالات پوست وجود دارد ولی گاهی اوقات ماسک های طبیعی و کرم های طبیعی درمان مناسبی نیستند.

دکتر پوست پس از بررسی نوع پوست بیمار و دلیل عارضه پوستی، کرم یا داروهای مورد نظر را تجویز می کند ولی زمانی که فرد بدون تجویز پزشک کرمی را تهیه می کند، امکان ناسازگاری کرم با پوست و بدتر شدن مشکل پوست وجود دارد .

در نتیجه از اقدامات خودسرانه پرهیز کنید و برای رفع مشکلات پوست به یک کلینیک تخصصی زیبایی و پزشکی مراجعه کنید.

رایج ترین روش های جوانسازی پوست

با توجه به پیشرفت صنعت پزشکی در چند دهه اخیر روش های بسیار زیادی برای ترمیم، بازسازی و جوانسازی پوست ابداع شده اند که از متدهای روز دنیا برای جوانسازی استفاده می کنند مانند :

  • تزریق بوتاکس
  • میکرونیدلینگ
  • ساب سیژن
  • کرایوتراپی
  • تزریق انواع فیلر
  • لیزر فرکشنال و غیره .

هر یک از روش های جوانسازی کاربرد منحصر به فردی دارند و توصیه می شود برای مطلع شدن از روش مناسب برای بهبود مشکل پوست تان حتماً با یک پزشک متخصص پوست صحبت کنید.

بسیاری از مشکلات پوست با استفاده از کرم های آرایشی پوشانده می شوند ولی پس از شستن کرم ، فرد دوباره با مشکل پوست خود رو در رو می شود و این امر نتیجه منفی در روحیه او دارد به همین دلیل علاوه بر زیبایی چهره، به دلیل افزایش اعتماد به نفس نیز بهتر است اقدام به درمان مشکلات پوست نمایید.

 

 

لیزر CO2 فرکشنال :

این تکنیک نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصین پوست برای کاهش اثر جوش ، چین و چروک های عمیق و سایر بی نظمی های پوستی استفاده می شود. یک روش غیر تهاجمی می باشد که با استفاده از لیزر ، به خصوص دی اکسید کربن ، برای از بین بردن لایه های خارجی پوست آسیب دیده استفاده می شود.

لیزر CO2 فرکشنال معمولاً برای درمان جای زخم و طیف گسترده ای از مشکلات پوستی مانند لکه های پیری، خطوط خنده اطراف چشم، غدد چربی بزرگ شده به ویژه در اطراف بینی، خطوط و چروک های ظریف، آسیب های ناشی از خورشید بکار می رود.

تزریق بوتاکس :

بوتاکس نوعی پروتئین خالص شده است که از سم بوتولینوم ساخته می شود. این ماده سیستم عصبی را هدف می گیرد و سیگنال عصبی انقباض عضله را مختل می کند. در نتیجه منجر به فلج موقت می شود. بوتاکس در زمینه زیبایی و پزشکی کاربرد دارد. تزریق به عنوان یک درمان زیبایی می تواند خط اخم، چروک اطراف چشم، خطوط ریز اطراف دهان و گوشه لب را برطرف کند.

میکرونیدلینگ :

از فاکتورهای رشد برای صاف کردن پوست در این روش استفاده می شود. میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های بسیار ریز تولید کلاژن، سلول های جدید پوستی و مکانیسم ترمیم زخم را در بدن فعال می کند. کلاژن، پروتئین طبیعی است که در بدن ساخته می شود. آسیب ناشی از نور خورشید، اثر آکنه، پوست ناهموار، منافذ بزرگ، لک های قهوه ای را درمان می کند.

 

 

سابسیژن :

این روش برای درمان زخم های پوستی و چین و چروک استفاده می شود. سابسیژن با استفاده از سوزن مخصوص زیرپوستی در سطح پوست وارد می شود. از لبه تیز سوزن برای شکستن رشته های فیبروتیک استفاده می شود که باعث اتصال زخم به بافت زیرین می شوند.

آزاد شدن رشته های فیبروتیک و رسوب کلاژن جدید ناشی از ترمیم زخم منجر به بهبود زیبایی اثر زخم می شود. سابسیژن را می توان سرپایی انجام داد و معمولاً به خوبی تحمل می شود.

سابسیژن را همچنین می توان برای درمان زخم آکنه، ضربه، جراحی و آبله مرغان، چین و چروک و سلولیت استفاده کرد. اما    بیماران با سابقه زخم هایپرتروفیک (گوشت اضافی) یا کلوئید (زخم عمیق)، اختلالات جریان خون مانند خونریزی یا لخته شدن خون، عفونت فعال باکتریایی یا ویروسی نمی توانند از این تکنیک استفاده کنند.

کرایوتراپی :

سرمادرمانی روشی است که از نیتروژن مایع یا آرگون با دمای انجماد برای یخ زدگی و تخریب سلول های پوستی نگران کننده و نیاز به برداشت استفاده می کند. کرایوتراپی غیر تهاجمی است و بر خلاف لایه برداری یا میکرودرماسیون، پوست را قرمز نمی کند.

تزریق فیلر :

فیلر برای نرم شدن و از بین بردن آثار روند طبیعی پیری استفاده می شود. ماده اصلی فیلرها اسید هیالورونیک است. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به افزودن حجم و آبرسانی پوست کمک می کند. فیلر در اطراف چشم، لب و گونه، بینی، خط خنده و چانه، خط اخم، گوشه های لب تزریق می شود.  ماندگاری فیلر به ماده و محل تزریق بستگی دارد و معمولاً بین 6 تا 18 ماه دوام دارد. تزریق فیلر سرپایی و تحت بیحسی موضعی انجام می شود. مقدار فیلر مورد نیاز برای هر شخص می تواند کاملاً متفاوت باشد.

جوانسازی با تزریق ژل :

تزریق ژل یکی از تکنیک های جوانسازی پوست است که باهدف حجم دهی، پر شدن خطوط ریز، رفع چین و چروک صورت، گردن و دست ها، بازیابی جوانی وشادابی پوست انجام می شود. اسید هیالورونیک یک ماده پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست یافت می شود و مسئول حفظ خاصیت ارتجاعی، انعطاف پذیری و حجم آن است. این ماده مسئول آبرسانی به بافت بدن است. با افزایش سن، اسید هیالورونیک توانایی ذخیره آب را از دست می دهد. درنتیجه پوست خشک و نازک می شود. کاهش حجم باعث افتادگی پوست می شود. اسید هیالورونیک نوعی ژل کریستالی شفاف است که برای بازگرداندن حجم از دست رفته به صورت، صاف کردن خطوط، چین و چروک ها، مدلسازی پروفایل تزریق می شود

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات