مراقبت بعد از تزریق ژل + کلینیک زیبایی آذین 🦋

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مراقبت بعد از تزریق ژل چیست ؟ قصد داریم در این مقاله به این مبحث بپردازیم. افرادی که از چین و چروک های پوستی خود خسته شده اند یا افرادی که به دنبال زیبایی و جذابیت هستند می توانند از تزریق ژل استفاده کنند و از نتایج مطلوبی بهره مند گردند. تزریق ژل نیز همانند دیگر روش های زیبایی و جوانسازی پوست به مراقبت هایی نیاز دارد که در ذیل درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.  با این مقاله از کلینیک آذین ، بهترین مرکز تخصصی پزشکی زیبایی تهران همراه باشید.

 

مراقبت بعد از تزریق ژل

 

توصیه بسیار مهم برای انجام تزریق ژل

پیش از آغاز بحث مراقبت های بعد از تزریق ژل به این نکته توجه کنید. افرادی که قصد انجام تزریق ژل به گونه و لب ها و غیره ، جهت زیبایی و جذابیت دارند باید در انتخاب مرکز زیبایی خود بسیار دقت کنند. عموما نتایج چنین درمان های زیبایی غیر قابل جبران است به همین دلیل کاندیدای این روش باید در این باره خوب تحقیق کنند و اطلاعات بسیاری درباره مرکز زیبایی و پزشک آن به دست آورند.

ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب

افراد برای تزریق ژل باید با دقت فراوان و انجام تحقیقات لازم بهترین کلینیک را در منطقه خود انتخاب کنند. زیرا در صورتی که برای انجام این روش از بهترین نوع ژل بهره گرفته نشود و پزشک مورد نظر در انجام این روش تخصص لازم را نداشته باشد ممکن است عوارض بسیاری در فرد ایجاد گشته و نتیجه به دست آمده از این روش مورد رضایت بیمار قرار نگیرد. برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی افراد باید از ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب مطلع باشند ، ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب عبارتند از:

  • از بهترین نوع ژل برای تزریق استفاده می نمایند.
  • محیط کلینیک آرام و تمیز بوده و مجوز رسمی دارد.
  • مجهز بوده و از بهترین و بروزترین وسایل و روش ها در آن بهره گرفته می شود.
  • کادر درمانی کلینیک با مراجعان برخورد مناسبی دارند.

 

مراقبت بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل چه اتفاقی می افتد ؟

مشتریان عوارض جانبی و واکنش بدن را اشتباه متوجه می شوند. بنابراین درک مفهوم این دو عبارت بسیار مهم است. عوارض جانبی شامل تورم ، کبودی و حساسیت بعد از تزریق کاملاً طبیعی هستند. واکنش بلافاصله پس از تزریق رخ می دهد و می تواند شامل درد ، خارش و قرمزی در محل تزریق باشد. این واکنش ها معمولاً خفیف تا متوسط بوده و معمولاً اندکی پس از تزریق یا چند روز پس از تزریق در پوست برطرف می شوند.

لزوم رعایت مراقبت بعد از تزریق ژل

انجام و رعایت مراقبت های پس از تزریق ژل از این جهت اهمیت زیادی دارد که تاثیر بسیار زیادی در نتیجه تزریق ژل دارد.

مراقبت بعد از تزریق ژل

  • پس از تزریق به مدت سی دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • به مدت دو الی سه روز پس از تزریق از خم کردن سر و دراز کشیدن پرهیز کنید.
  • برای بالا تر نگه داشتن سر در مقایسه با بدن از دو بالشت استفاده کنید.
  • مواجه شدن به درد ، التهاب ، قرمزی ، کبودی بعد از تزریق ژل طبیعی است که پس از چند روز با رعایت مواردی که بیان خواهیم کرد بهبود پیدا می کند.
  • به هیچ عنوان محل درمان را ماساژ ندهید.
  • از دارو های تجویزی پزشک متخصص خود به موقع استفاده کنید.
  • استفاده از سونا ، جکوزی ، استخر به مدت دو هفته ممنوع می باشد.
  • از غذا های کم نمک در این دوران استفاده کنید.
  • به مدت یک هفته از سرما ، گرما ، نور خورشید ، گرد و غبار و غیره دوری کنید.
  • برای شستن صورت بعد از تزریق ژل حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • پس از گذشت دو هفته می توانید نتایج درمان خود را مشاهده کنید.
  • در صورت مواجه شدن با مورد غیر عادی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بسته به محصول و نواحی تحت درمان ، باید نتایج را بلافاصله پس از تزریق مشاهده کنید. برخی از بیماران کبودی و تورم خفیفی را تجربه می کنند ، اما این موارد موقتی است و باید روزهای آینده فروکش کند. شما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود برگردید ، اما ممکن است جراح توصیه کند ورزش یا سایر فعالیت های سنگین را تعطیل کنید.

با رعایت کردن موارد ذکر شده می توانید از نتایج بسیار مطلوبی بهره مند شوید. تأثیر تزریق ژل به محصول ، ناحیه درمان و شرایط فیزیکی بیمار و البته رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل بستگی دارد. همچنین ، هرچه محصول متراکم تر و عمیق تر تزریق شود ، ماندگاری بیشتری خواهد داشت

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل چگونه بر روی نتیجه نهایی تاثیر می گذارند ؟

در صورتی که نکات و توصیه های مراقبت بعد از ژل را کامل و درست انجام داده باشید ، با توجه به ناحیه تزریق ژل تغییرات زیرا را مشاهده خواهید کرد :

  • صاف شدن خطوط اطراف بینی و دهان (خطوط ماریوت ، خط لبخند و پرانتز)
  • افزایش و بازگشت ن حجم به گونه ها یا شقیقه های فرورفته
  • کاهش خطوط عمودی لب
  • برجسته شدن لب ها
  • صاف شدن چروک اطراف لب و چانه
  • بهبود تقارن صورت

 

ورزش بعد از تزریق ژل

توصیه پزشک در ارتباط با نحوه ورزش کردن در مراقبت بعد از تزریق ژل به این صورت است که نباید تا 48 ساعت هیچگونه فعالیت سنگینی انجام دهید. به این خاطر که ریسک کبودی و عفونت بالا نرود. منظور از فعالیت سنگین هر گونه تمرین ورزشی که باعث تعریق شود. شنا و فعالیت های ورزشی که سبب تعریق می شوند می توانند موجب تجمع باکتری ها در ناحیه تزریق شوند و بدین نحو عفونت نمود پیدا کند. بنابراین برای پیاده روی روزانه خود ، البته اگر باعث عرق کردن نشود ، مشکلی نخواهید داشت. اگر به ورزش یوگا می پردازید ، چنانچه حرکاتی دارد که باعث تحت فشار قرارگرفتن صورت می شوند ، به مدت 48 ساعت از انجام آن ها اجتناب کنید. بعد از دو روز که ژل در محل تزریق سازگار شد می توانید به روتین ورزشی خود ادامه دهید.

شستن صورت بعد از تزریق ژل

ژل و فیلرهای پوستی بعد از تزریق برای اینکه در محل مورد نظر به خوبی جای بگیرند و اثرگذار واقع شوند ، به چند ساعت زمان نیاز دارند. به طور معمول توصیه دکتر این است که تا 6 ساعت بعد از تزریق ژل برای شستن صورت خود اقدام نکنید. چرا که برای انجام این کار مجبور می شوید پوست صورت را لمس کرده و فشار دهید. این اعمال ممکن است باعث حرکت ژل های تزریقی از ناحیه هدف شوند و اثر گذاری آن ها کاهش یابد. بعد از 6 ساعت برای شستن صورت خود بهتر است از شوینده های ملایم استفاده کنید اما همچنان به هنگام شست و شو از فشار دادن و ماساژ قسمت های تزریق شده ، اجتناب کنید.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل و فیلر به صورت بهتر است به مدت 3 الی 4 ساعت در حالت صاف قرار بگیرید و سر خود را به سمت بالا و پایین تکان ندهید. همچنین در این بازه از لمس و مالش پوست صورت امتناع ورزید. بدین نحو ژل در محل تزریق باقی می ماند و از میزان اثرگذاری آن کاسته نمی شود. بهترین طرز خوابیدن در مراقبت بعد از تزریق ژل حالتی است که صورت شما تحت فشار قرار نگیرد و حرکت آن در طول خواب محدود باشد. بدین ترتیب ایمن ترین پوزیشن ، خوابیدن بر روی کمر است. در 24 ساعت اول برای استراحت و دراز کشیدن بهتر است زیر سر خود یک بالش اضافه قرار دهید تا سر کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد. این طرز خوابیدن به کاهش ورم و کبودی کمک می کند. خوب است که خوابیدن بر روی کمر را تا یک هفته بعد از تزریق ژل نیز ادامه دهید.

تغذیه مناسب بعد از تزریق ژل

  • در صورتی که تزریق ژل به لب انجام داده اید ، توصیه می شود از خوردن و آشامیدن تا زمان رفع بی حسی لب ها خودداری نمایید ؛ در غیر اینصورت احتمال آسیب رساندن به لب ها و گاز گرفتگی وجود دارد.
  • شما باید به تغذیه خود توجه کافی داشته باشید و از کربوهیدرات بالا شامل سیب زمینی ، لوبیا و جو دو سر استفاده نمایید.
  • دقت داشته باشید که نوشیدن و مصرف مواد غذایی داغ ، بر روی ماندگاری و تاثیرات این پروسه تاثیر می گذارد به همین دلیل بهتر است تا یک هفته از مصرف و نوشیدن غذاهای گرم خودداری کنید.

چند نکته مهم که در تزریق ژل باید به آن توجه داشته باشید :

در حال حاضر در حوزه زیبایی و پزشکی پیشرفت های زیادی انجام شده است. برای اینکه از مزایای این پیشرفت ها بهره مند شوید ، بهتر است شرایط زیر را در انجام پروسه زیبایی خود در نظر داشته باشید :

  1. حتما به مراقبت های قبل و بعد از درمان توجه کنید.
  2. برای درمان به مراکز و کلینیک های معتبر زیبایی مراجعه نمایید.
  3. حتما تزریق خود را توسط پزشک متخصص در زمینه زیبایی که دارای دانش و تجربه بالایی در این حوزه است ، انجام دهید.
  4. باید از فیلر و ژل های مرغوب و استاندارد برای موارد درمانی و زیبایی خود استفاده نمایید. از کلینیک زیبایی خود بخواهید پک ژل را قبل از تزریق در مقابل شما باز کند.
  5. باید روش درمانی را متناسب با شرایط خودتان انتخاب نمایید و برای دریافت نتیجه رضایت بخش ، با پزشک مشورت کنید.

برای مشاهده نتایج صبور باشید !

بعد از اتمام فرآیند درمان ، در نواحی که تزریق انجام شده ، تورم و التهاب زیادی مشاهده می شود همین موضوع مانع از آن می شود تا شما بتوانید نتیجه نهایی و تغییراتی که شکل گرفته را مشاهده نمایید. به همین دلیل باید این موضوع را در نظر داشته باشید و بدانید که تورم می تواند تا یک هفته نیز ادامه داشته باشد. بعد از برطرف شدن عوارض جانبی که در بازه زمانی کوتاهی برطرف می شود ، نتایج به وضوح قابل مشاهده خواهند بود.

انواع ژل ها و میزان ماندگاری آن ها بعد از تزریق

یکی از مواردی که در مراقبت بعد از تزریق ژل باید به آن توجه داشته باشید این است که ، نتیجه و ماندگاری انواع ژل ها متفاوت است. لازم به ذکر است علاوه بر نوع و برند ژل مورد استفاده عواملی چون سن ، کیفیت پوست ، میزان چروک ها و مشکلات پوستی از دیگر مواردی هستند که در ماندگاری اثرات نتایج درمان نقش دارند.

ژل های حاوی کلاژن : این گروه کمترین میزان ماندگاری را بین انواع ژل ها دارد و به صورت کلی بینی2 الی 4 ماه ماندگار است.

ژل های حاوی هیالورونیک اسید : پایداری این نوع از ژل ها در افراد مختلف بسیار متفاوت بوده و می تواند بین 6 الی 16 ماه ماندگاری داشته باشد.

ژل های نیمه دائم : ژل هایی که دارای پلی لاکتیک اسید و یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت هستند ، غالبا از دوام خوبی برخوردار هستند و می توانند تا 18 ماه الی 2 سال ماندگار باشند.

ژل های دائمی : این دسته از ژل ها از پلی متیل متاکریلات که ماده مصنوعی است ساخته می شود تا 5 سال و حتی بیشتر ماندگاری دارد اما به دلیل خطرات و عوارضی که به همراه دارد ، استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات