پرسش و پاسخ جوانسازی پوست

زمان مطالعه: 5 دقیقه

درباره پرسش و پاسخ جوانسازی پوست

پرسش و پاسخ جوانسازی پوست : زمینه جوانسازی بحث بسیار گسترده ای است زیرا روش های بسیار زیادی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد .

برخی از روش های جوانسازی پوست تهاجمی بوده و برخی دیگر کم تهاجمی یا غیرتهاجمی هستند .

نوع مشکل پوست و شدت مشکل در تعیین روش جوانسازی تاثیرگذار است و بهتر است فرد معاینه شود تا بهترین روش به او پیشنهاد داده شود ولی سوال های رایجی در زمینه جوانسازی توسط متقاضیان مطرح می شود که در این مقاله آن ها را بیان خواهیم کرد.

 

پرسش و پاسخ جوانسازی پوست

 

سوال اول : بهترین روش جوانسازی چه روشی می باشد ؟

پاسخ : پاسخ به این سوال بسیار سخت است زیرا نوع پوست فرد و مشکلی که باید درمان شود در تعیین روش موثر است.

به طور مثال هایفوتراپی روشی است که به طور طبیعی باعث لیفت پوست می شود ومیکرونیدلینگ برای رفع جای جوش مناسب تر است.

بنابراین باید مشخص شود مشکل پوست چیست تا بهترین روش پیشنهاد داده شود .

سوال دوم : برای حجم دهی لب ، تزریق چربی مناسب تر است یا تزریق ژل ؟

پاسخ : به طور معمول ژل روش رایج تری برای حجم دهی لب است ولی تزریق ژل نیز گزینه مناسبی برای حجم دهی لب است .

سوال سوم : رایج ترین روش جوانسازی پوست چیست ؟

پاسخ : به دلیل اینکه هر روش جوانسازی مزیت های خاص خود را دارد و برای درمان مشکل خاصی استفاده می شود ، نمی توان اعلام کرد که بهترین روش چه روشی است.

روش هایی چون تزریق فیلر ، تزریق بوتاکس و هایفو از روش های محبوب بین متقاضیان جوانسازی محسوب می شوند.

برای اینکه متوجه شوید بهترین روش جوانسازی چیست و کدام روش برای درمان مشکل تان موثرتر است باید توسط یک پزشک زیبایی معاینه شوید.

 

 

سوال چهارم : هزینه جوانسازی چقد است ؟

پاسخ : هزینه جوانسازی یا تزریق ژل ، بوتاکس ، چربی با هزینه میکرونیدلینگ ، هایفو ، آر اف فرشکنال و غیره متفاوت می باشد .

در اصل هر روشی با توجه به روش درمان آن هزینه متفاوتی دارد .

در تزریق چربی و ژل یا بوتاکس ، مقدار تزریق تاثیرگذار است ولی در هایفوتراپی و روش های این چنینی تعداد جلسات موردنیاز نیز در تعیین هزینه نقش دارند .

دقت داشته باشید که هزینه روش های جوانسازی در افراد متفاوت است به طور مثال اگر دو فرد به طور همزمان تزریق ژل انجام دهند با توجه به مقدار ژل تزریق شده ، هزینه تزریق ژل نفر اول با نفر دوم می تواند متفاوت باشد.

جوانسازی پوست :

محصولات و تکنیک های جدید بسیاری در سال های اخیر به وجود آمده است که در جوانسازی پوست صورت مفید هستند. بیشتر روش های درمانی برای بهبود تغییرات پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش، آفتاب سوختگی و اشعه عکسبرداری مورد استفاده قرار می گیرند. عکس برداری مزمن از نظر بالینی ممکن است منجر به چین و چروک های ظریف ، ناهنجاری های بافت، دیسکرومی رنگدانه ها و کراتوزهای اکتینیک شود. ( پرسش و پاسخ جوانسازی پوست )

چگونگی واکنش به روند پیری به شخص بستگی دارد. برخی علائم اولیه پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک، لکه های تیره، رنگدانه و افتادگی پوست را از 30 سالگی  تجربه می کنند. می توان برای جلوگیری از پیری زودرس ، روش های غیرتهاجمی جوان سازی پوست را انتخاب کرد.

 

 

جوانسازی نوری :

جوانسازی نوری با دستگاه نور پالسی شدید برای درمان آکنه روزاسه، لکه های قهوه ای،  چین و چروک، مشکلات بافت پوست، اثر آکنه،  منافذ بزرگ پوستی، ملاسما، کک و مک، مویرگ های شکسته، رگ های عنکبوتی استفاده می شود.

اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه دارید، به احتمال زیاد کاندید خوبی برای این روش هستید.

جوانسازی نوری از تکنیک منحصر به فرد نور پالسی برای درمان لکه های پوستی استفاده می کند. این فناوری اساسا نور شدیدی به قسمت های مختلف پوست می تاباند.

برای محافظت از چشمان خود در برابر نور از ماسک چشم استفاده خواهید کرد و پزشک از دستگاه نور پالسی شدید، با اختصارIPL، استفاده می کند. این دستگاه با تابش نور باعث گرم شدن کلاژن در زیر پوست می شود و بدن را به تولید بیشتر این پروتئین مفید ترغیب می کند. افزایش تولید کلاژن می تواند خطوط ریز یا چین و چروک صورت و برخی از زخم های کم عمق آکنه را پر کند. این فناوری همچنین برافروختگی و تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد.

این تکنیک مناسب برای مردان و زنانی است که آرزو دارند رنگ پوست یکنواخت داشته باشند و علائم خفیف تا متوسط ناشی از آسیب آفتاب و اشعه عکسبرداری برروی پوست خود دارند. اما سیگاری ها و کسانی که نوشیدنی الکلی مصرف می کنند، افرادی که چین و چروک شدید و آسیب های پوستی ناشی از اشعه عکسبرداری دارند کاندیدهای مناسبی برای این فناوری نیستند.

جوانسازی نوری درمان غیرتهاجمی است و هیچ عارضه جانبی ندارد به جز قرمزی موقتی که ممکن است از چند ساعت تا یک یا دو روز طول بکشد.

میکرودرم :

انواع مختلفی از مشکلات پوستی وجود دارد. جای آکنه، لکه های پیری، چین و چروک و افتادگی پوست از موضوعات رایج تر مشکلات پوستی است. لیزر درمانی، میکرودرمابراسیون، بوتاکس (سموم بوتولینوم)، پرکننده پوستی و لایه بردارهای شیمیایی را می توان از رایج ترین درمان های پوستی نام برد.

میکرودرمابراسیون برای از بین بردن لکه های پیری و جای زخم آکنه سبک تر عمل می کند. این روش یکی از درمان های مورد علاقه برای رفع چین و چروک است زیرا در مطب زیبایی صورت انجام می شود. پزشک از یک وسیله دستی برای پاشیدن بلورهای کوچک بر روی سطح پوست استفاده می کند. بلورها لایه برداری از پوست را انجام می دهند ، در حالی که از مکش به طور همزمان برای از بین بردن بلورها و سلول های مرده پوست استفاده می شود.

 

 

لایه بردارهای شیمیایی :

لایه برداری شیمیایی که شیمی درمانی یا درمان لایه برداری پوستی نیز گفته می شود روی صورت و معمولاً به عنوان محلول ضد پیری برای جوان سازی پوست استفاده می شود. از لایه بردارهای شیمیایی برای اصلاح بی نظمی های بافت مانند خطوط ریز و لکه های ناشی از آسیب خورشید استفاده می شود.

این لایه بردارها دارای مقاومت های متفاوتی هستند که با انواع مختلفی از اسیدها در محلول شیمیایی استفاده شده مشخص می شود. محلول های پوستی شیمیایی از سه ماده اصلی اسید برای رسیدن به سطوح مختلف شدت استفاده می کنند: اسید آلفاهیدروکسی، اسید تری کلرواستیک و فنل.

جوانسازی پوست با لیزر :

جوانسازی پوست با لیزر یک روش پیشرفته رفع چین و چروک است که با استفاده از نور مادون قرمز پوست را بدون جراحی سفت می کند. نور لیزر گرما را به لایه های زیر سطح پوست می رساند ، تولید کلاژن را تحریک می کند و پوست را سفت تر نشان می دهد.

بسیاری از بیماران این روش را جایگزین مناسبی برای لیفت صورت سنتی می دانند زیرا نیازی به بیهوشی، چاقوی جراحی و دوره بهبودی نیست.

نور درمانی آبی آکنه با هدف قرار دادن باکتری های ایجاد کننده آکنه عمل می کند. آکنه هایی که به سایر درمان های مراقبت از پوست صورت پاسخ نداده اند با این روش درمانی مبتنی بر نور در چند هفته درمان شوند. نور درمانی آکنه آبی به ندرت باعث عوارض جانبی می شود و به پوست آسیب نمی رساند.

ترماژ (Thermage( یک روش جوان سازی صورت بدون لایه برداری است که برای سفت کردن و بهبود خطوط صورت و گردن طراحی شده است. پیشرفت های زیبایی شناختی با دستگاه فرکانس رادیویی که از روی صورت عبور می کند و نوک آن در تماس با سطح پوست است با این تکنیک حاصل می شود. امواج رادیویی کنترل شده از دستگاه لایه های عمیق پوست را گرم می کند و باعث ایجاد همکاری جدید می شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات