تزریق بوتاکس به صورت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همه چیز در مورد تزریق بوتاکس به صورت

تزریق بوتاکس به صورت : علاقه مندان به افزایش زیبایی و جذابیت چهره، روش های متفاوتی را برای جوانسازی امتحان می کنند که یکی از این روش ها تزریق بوتاکس است.

با افزایش سن یا محافظت نکردن از پوست ، به تدریج خطوط ریزی بر روی پوست مشاهده می شود که به ان ها چین وچروک گفته می شود و تاثیری زیادی در کاهش زیبایی چهره دارند.

در گذشته روش های جوانسازی را مختص به بانوان می دانستند ولی امرزه آقایان نیز به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهند و تمایل به رفع مشکلات پوست دارند.

 

تزریق بوتاکس به صورت

 

کاربردهای تزریق بوتاکس

بیشترین کاربرد بوتاکس در صنعت جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوست می باشد اما کاربرد بوتاکس تنها محدود به جوانسازی نمی باشد.

بوتاکس که نوعی سم است، علاوه بر افزایش زیبایی در درمان تعریق نیز کاربرد دارد.

افرادی که از تعریق شدید زیر بغل ، کف دست و کف پا شکایت دارند با تزریق بوتاکس به نواحی گفته شده، می توانند میزان تعریق را کاهش دهند .

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس به صورت

افراد برای اینکه به بهترین نتیجه از این روش جوانسازی پوست دست یافته و احتمال بروز عارضه ناشی از آن را به حداقل برسانند ملزم به رعایت موارد ذیل هستند:

 

تزریق بوتاکس به صورت

 

انتخاب بهترین کلینیک زیبایی

برای اینکه بتوانید بهترین کلینیک زیبایی شهر خود را انتخاب کنید می بایست از ویژگی های یک کلینیک زیبایی خوب مطلع باشید. در ذیل به تعدادی از مهم ترین ویژگی های بهترین کلینیک های زیبایی اشاره نموده ایم:

فعالیت آن قانونی بوده و دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشد.

  • روش ها و جراحی های زیبایی را تنها برا افرادی انجام می دهد که از شرایط روحی و جسمی مناسب برخوردار بوده و با نتایج خوبی برای آن ها همراه باشد.
  • سلامت بیماران و زیبایی آن ها برای پرسنل اولویت داشته و فقط به منافع مالی خودشان فکر نمی کنند.
  • کادر درمانی و پرسنل کلینیک زیبایی از برخورد خوب و صبر زیادی برخوردار هستند.
  • پیش از انجام روش مورد نظر فرد، جلسه مشاوره ای را برای بررسی مشکل او و آگاهی از انتظاراتش ترتیب می دهند. در این جلسه فرد را از مزایا و عواقب روشی که خواستار انجام آن است آگاه نموده و اگر روش دیگری غیر از روش مد نظر فرد برای رفع مشکل موجود موثرتر باشد آن را به بیمار توصیه می کنند.
  • نه تنها از معتبرترین برندهای ژل، بوتاکس و مواد اولیه برای انجام انواع روش های جوانسازی پوست بهره می گیرند بلکه به پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های روز دنیا مجهز هستند.
  • دارای محیطی تمیز و آرام بوده، تمام ابزار و وسایل آن ها استریل می باشد وغیره.
  • با در نظر گرفتن ویژگی های فوق و با پرسش از افرادی که قبلاً به صورت خود بوتاکس تزریق نموده و از نتایج آن راضی بوده اند بهترین کلینیک زیبایی را انتخاب کنید. در غیر اینصورت نه تنها به نتیجه دلخواهتان دست پیدا نمی کنید بلکه عوارضی در شما بروز خواهد کرد که مشکلات جبران ناپذیری را برای تان به دنبال خواهد داشت.

 

 

نکات مراقبتی قبل از تزریق بوتاکس

  1. چنانچه قبلاً به بیماری های مزمن مبتلا بودید، در حال حاضر به آن ها ابتلا دارید یا از داروهای خاص استفاده می کنید پزشک تان را در جریان بگذارید.
  2. از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل بروفن خودداری نمایید.
  3. به مدت چند روز قبل از تزریق از دخانیات، مواد حاوی نیکوتین و همچنین نوشیدنی هایی که حاوی الکل هستند بپرهیزید.
  4. هنگام مراجعه برای تزریق، صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

  • بوتاکس از طریق سوزن های بسیار باریک تزریق می شود در نتیجه نیازی به بیهوشی ندارد و پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند.
  • تزریق بوتاکس در کلینیک انجام می شود و نیاز نیست بیمار بستری و تحت نظر قرار گیرد به همین دلیل بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس می توانید فعالیت های روزانه و عادی خود را آغاز کنید.
  • تا 24 ساعت از انجام فعالیت های قدرتی و جا به جایی وسایل سنگین پرهیز کنید.
  • تورم و کبودی امری طبیعی است و برای تزریق در روند بهودی تورم وکبودی، می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • حداقل 4 الی 5 ساعت سر را خم نکنید.
  • از ماساژ دادن یا فشار دادن ناحیه ای که بوتاکس تزریق شده است، خودداری کنید.

هزینه تزریق بوتاکس

قيمت بوتاكس به نسبت روش های دیگر جوانسازی صورت، مناسب تر و به صرفه تر است.

هزینه تزريق بوتاكس با توجه به عواملی چون دستمزد پزشک ، نوع برند بوتاكس ، میزان تزریق و ناحیه ی مورد نظر تعیین می شود.

تزریق بوتاکس به صورت

سوالات متداول درباره تزریق بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

برای تزریق بوتاکس ، سوزن های بسیار ریز و کوچکی مورد استفاده قرار می گیرند. مواد بوتاکس به اندازه بی حس کننده های موضعی یا فیلر ها دردناک نیستند.

شما می توانید قبل از درمان برای کاهش درد خود از کمپرس یخ استفاده نمایید.

ماندگاری اثر بوتاکس چقدر است؟

نتایج تزریق بوتاکس بلافاصله پس از اتمام درمان چندان قابل مشاهده نیست. معمولا پس از چند روز تاثیرات بوتاکس آغاز شده و تا دو هفته این تغییرات ادامه خواهد داشت. به طور کلی می توان گفت که ماندگاری تزریق بوتاکس بین 3 تا 7 ماه است و پس از آن به تدریج اثر آن از بین رفته و فرد باید مجددا برای تزریق و ترمیم به پزشک خود مراجعه نماید.

 

تزریق بوتاکس به صورت

 

چه زمانی نیاز است که بوتاکس مجددا تزریق شود؟

به افرادی که قصد از بین بردن کامل خط اخم خود را دارند توصیه می شود که تزریق بوتاکس را هر 3 یا 4 ماه یکبار تکرار کنند.

در واقع زمانی که فرد احساس کرد که عضلات ناحیه تحت درمان کم کم در حال بازگشت به حالت قبلی خود هستند، باید نسبت به تزریق مجدد اقدام نماید.

چه افرادی باید از انجام تزریق بوتاکس خودداری نمایند؟

  • تزریق بوتاکس برای خانم های باردار ممنوع می باشد. همچنین به بانوانی که در دوران شیردهی هستند نیز توصیه می شود که از انجام این عمل خودداری کنند.
  • بیماران مبتلا به بیماری های عصبی عضلانی همچون ام اس ، ALS ، میاستنی گراویس و سندرم لامبرت ایتون از انجام تزریق بوتاکس خودداری نمایند.
  • این عمل برای افراد مبتلا به سایر بیماری هایی که ناقل های عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین مبتلایان به میوپاتی نیز ممنوع می باشد.
  • افرادی که طی 6 ماه گذشته جراحی های چشم همچون بلفاروپلاستی ، لیزیک و غیره انجام داده اند نیز باید از تزریق بوتاکس در اطراف چشم خود پرهیز نمایند.
  • اشخاصی که از دارو های تضعیف ایمنی استفاده می کنند یا به آتروفی پوست ، انقباض عضلات منطقه مورد درمان و غیره مبتلا هستند نیز نباید تزریق بوتاکس انجام دهند.
  • افرادی که به آلبومین یالاکتوز حساسیت دارند نیز باید قبل از تزریق حتما به پزشک خود اطلاع دهند.

تزریق بوتاکس به صورت

سن مناسب برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

تزریق بوتاکس به صورت ، محدودیت سنی ندارد اما به افرادی که سن آن ها بیشتر از 65 سالگی است توصیه می شود که از تزریق بوتاکس صرف نظر کنند چرا که چندان تاثیری نخواهد داشت.

روش های جایگزین بوتاکس چیست؟

  1. تزریق فیلر همچون چربی ، هیالورونیک اسید ، کلاژن و کلسیم هیدروکسی آپاتیت
  2. روش های لایه برداری
  3. جراحی لیفت پیشانی ، شقیقه ، گردن و قسمت های میانی صورت

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات