اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس : پوست افراد بنا به دلایل مختلفی همچون افزایش سن و در نتیجه کاهش تولید کلاژن و الاستین، وراثت، تغذیه، قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش و غیره دچار چین و چروک هایی می شود که با تزریق بوتاکس می توان آن ها را برطرف کرده و به این ترتیب موجب جوانتر شدن ظاهر افراد شد.

کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از تزریق بوتاکس اطمینان از این موضوع است که آیا برای انجام این روش کاندیدای مناسبی هستید یا خیر؟

برخی از افراد به دلیل ساده بودن نحوه انجام تزریق بوتاکس گمان می کنند که با داشتن چین و چروک در صورت شان و همچنین توانایی پرداخت هزینه های این روش جوانسازی پوست می توانند برای انجام آن اقدام نمایند در صورتیکه چنین نیست.

وجود شرایط ذیل لازمه انجام تزریق بوتاکس بوده و افرادی که دارای این شرایط باشند مناسب ترین کاندیدا برای انجام این روش به شمار می روند.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکسعدم ابتلا به بیماری های جسمی و روحی

امکان تزريق بوتاکس در صورت ابتلای فرد به بیماری های مزمنی همچون صرع و دیابت وجود ندارد زیرا ممکن است موجب بروز عوارضی در آن ها شود.

همچنین انجام این روش برای افرادی که به بیماری های روحی همچون افسردگی مبتلا هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ برخی از افرادی که به بیماری افسردگی ابتلا دارند دچار این باور اشتباه هستند که در صورت ایجاد تغییر در ظاهر با تزریق بوتاکس می توانند تا حد زیادی در وضعیت روحی شان بهبود ایجاد نمایند در صورتی که چنین نیست. هدف فرد از انجام این روش باید منطقی باشد.

داشتن توقعات منطقی و معقول از پزشک

افراد باید بدانند که با تزریق بوتاکس نمی توان برخی چین و چروک های خیلی عمیق را رفع نمود و از پزشک خود توقعات غیرمنطقی نداشته باشند زیرا این موضوع ارتباطی به میزان تبحر پزشک ندارد.

باردار نبودن

به طور کلی همه خانم های باردار باید از انجام روش های جوانسازی پوست و جراحی های غیرضروری در دوران بارداری بپرهیزند زیرا ممکن است جان خود یا جنین شان به خطر بیافتد.

عدم اعتیاد به مواد مخدر و نوشیدنی های حاوی الکل

استعمال دخانیات و همچنین نوشیدنی های الکلی موجب کاهش اکسیژن خون شده و احتمال بروز عارضه هایی همچون تورم را در افراد افزایش می دهند لذا فرد باید قادر به قطع مصرف این مواد به مدت 2 هفته پیش و پس از تزریق بوتاکس باشد.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکساقدامات قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

افراد باید پیش از انجام هر روش و عمل زیبایی در رابطه با آن اطلاعات لازم را کسب کرده و بدانند که رعایت چه نکاتی پیش و پس از روش مورد نظر موجب کسب بهترین نتیجه از انجام آن خواهد شد.

  • اقدامات قبل از تزریق بوتاکس را می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:
  1. انتخاب بهترین پزشک و کلینیک زیبایی
  2. مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

چگونه بهترین پزشک را انتخاب کنیم؟

موثرترین عامل در موفقیت آمیز بودن یا نبودن نتیجه تزریق بوتاکس ، میزان تبحر و تخصص پزشک است. در واقع هرچه پزشک از مهارت و تجربه بیشتری در زمینه تزریق بوتاکس برخوردار باشد، نتیجه به دست آمده از آن رضایت بخش تر خواهد بود.

برای اینکه به بهترین نحو ممکن پزشک خود را انتخاب کنید لازم است در رابطه با ویژگی های یک پزشک خوب مطلع باشید که عبارتنداز:

  1. تجربه بسیار زیادی در انجام این روش جوانسازی پوست داشته و کارنامه موفقیت آمیزی در این زمینه دارد.
  2. به دلیل وجدان کاری بالایی که دارد از بهترین ماده برای تزریق بوتاکس بهره گرفته و به این ترتیب احتمال بروز آلرژی و سایر عوارض را به حداقل می رساند.
  3. برای صحبت با بیمار و اطلاع از انتظارات او زمان کافی را صرف کرده، صبور و خوش برخورد است.
  4. سوالات لازم در رابطه با وضعیت سلامت بیمار را از او می پرسد.
  5. از اصول ریاضی مطلع بوده و بر اصول زیبایی شناسی اشراف کامل دارد و غیره.

ابتدا در رابطه با یک پزشک  و کلینیک خوب در گوگل به جستجو پرداخته یا با افرادی که قبلاً اقدام به انجام تزریق بوتاکس کرده و از نتایج آن رضایت داشته اند صحبت کرده و از اسامی پزشکان و کلینیک های زیبایی خوب یک لیست تهیه کنید.

در مرحله بعدی در رابطه با سابقه پزشکان تحقیق کرده و به مطب شان بروید.

اگر بیماران قبلی در مطب حضور داشتند با آن ها به صحبت نشسته و در رابطه با میزان رضایت شان از پزشک مورد نظر سوال کنید.

نمونه کارهای پزشک را با مراجعه با صفحه رسمی اینستاگرام یا گالری سایت ایشان ملاحظه کنید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکسمراقبت های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

این روش نیاز به رعایت مراقبت خاصی ندارد ولی رعایت نکات زیر بر کیفیت نتیجه حاصل شده موثر است:

  • از مصرف نوشیدنی هایی که حاوی الکل هستند به مدت 14 روز خودداری کنید.
  • لازم است تا افراد به مدت 2 هفته از مصرف سیگار، قلیان و به طور کلی دخانیات بپرهیزند.
  • مصرف برخی از داروها همچون آسپرین به دلیل تاثیر زیادی که در کاهش غلظت خون دارند ممکن است خطرناک بوده و موجب خونریزی در حین تزریق شوند، به همین دلیل بهتر است مصرف آن ها را چند روز قبل از تزریق بوتاکس قطع کنید.
  • در صورت داشتن سابقه بیماری، حساسیت به دارو و مصرف داروی خاص پزشک خود را از آن ها مطلع سازید.
  • لازم است تا افراد با صورتی عاری از هرگونه ماده آرایشی برای تزریق بوتاکس به مطب مراجعه کنند.

قطع تعریق با تزریق بوتاکس

برخلاف باور عموم مردم که گمان می کنند با تزریق بوتاکس فقط می توان چین و چروک ها و خط و خطوط موجود بر روی پوست را برطرف کرد باید بگوییم که این روش تاثیر بسیار زیادی نیز در کاهش و قطع روند تعریق دارد.

عرق کردن به خودی خود نه تنها مضر نیست بلکه بسیار سودمند بوده و موجب تنظیم دمای بدن می شود اما اگر میزان آن زیاد باشد برای فرد دردسر ساز خواهد بود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات