درمان ریزش مو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو : ریزش مو جزو عملکردهای طبیعی بدن است وهیچ فردی نمی تواند مدعی شود که حتی یک تار مو خود را از دست نمی دهد زیرا به طور میانگین تمام افراد روزانه بین 50 تا 100 تار مو را از دست می دهند .

در نتیجه ریزش 50 تا 100 تار مو در طی روز طبیعی است و این امر دلیلی برای کم شدن حجم مو نمی شود زیرا تار موی جدید جایگزین می شود .

اگر ریزش مو از 100 تار بیشتر شود، فرد باید به دنبال روشی برای درمان باشد.

ریزش مو به طور معمول در آقایان بسیار شایع تر می باشد و اغلب آقایان، از اواخر سنین جوانی به مشکل ریزش مو مبتلا می شوند و انواع شامپوهای تقویتی و غیره را امتحان می کنند.

استفاده از شامپوهای تقویتی ، ماساژ کف سر ، برطرف کردن مشکل چرب بودن مو ، تغذیه غذایی مناسب و غیره می تواند از ریزش مو تا حدی جلوگیری کند ولی درمان قطعی برای ریزش مو نمی باشد.

درمان ریزش مو

چه عواملی منجربه ریزش موی سر می شوند؟

برای مطلع شدن از دلیل ریزش مو و درمان آن باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید زیرا دلایل ریزش مو در هر فردی متفاوت است.

از دلایل ریزش مو می توانیم به کاهش وزن شدید ، ارث یا آلوپسی آندوژنتیک ، بارداری ، کراتینه کردن یا رنگ کردن بیش از اندازه مو ، استرس زیاد ، بیماری های پوستی سر و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

ريزش مو سن خاصی ندارد و نمی توانیم بگوییم که افراد قبل از 30 یا 40 سالگی به هیچ عنوان به ریزش مو مبتلا نمی شوند .

مو تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و ريزش مو در سنین نوجوانی و جوانی به دلیل موقعیت سنی حساس منجربه کاهش اعتماد به نفس می شود، به همین دلیل اگر در سنین جوانی ریزش موهایتان از حد طبیعی بیشتر بود حتماً به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا هر چه سریع تر اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

پزشک متخصص  پوست و مو در صورت نیاز با درمان هورمونی ، رژیم غذایی سالم یا سایر داروهای تقویتی و روش های پزشکی برای تقویت مو ، ریزش مو را کنترل  کرده و به مرور زمان ریزش مو را به طور کامل متوقف می کند.

چه درمانی برای ریزش مو مناسب تر است ؟

برای تشخیص درمان مناسب در ابتدا بیمار باید توسط متخصص پوست معاینه شده و پس از تشخیص علت ریزش مو، مناسب ترین روش درمان ریزش مو به او پیشنهاد داده شود.

در بسیاری از افراد درمان هایی چون مزوتراپی و پی آر پی منجربه قطع ریزش مو می شود ولی گاهی اوقات نیاز است تا بیمار از داروهای خاصی استفاده کند یا اقدامات ویژه ای انجام دهد که بستگی به نظر و تایید متخصص پوست و مو دارد .

کلینیک تخصصی پزشکی زیبایی آذین 
لابیاپلاستی – لیزر موهای زائد – کاشت مو

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات