مراقبت های بعد از کاشت ابرو را بدانید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از فاکتورهای زیبایی در صورت وجود ابروهایی زیبا و پر پشت می باشد. کاشت ابرو یک متد درمانی به صورت طبیعی و دائمی بوده و مراقبت های بعد از کاشت ابرو در زیبایی و تداوم آن بسیار تاثیر گذار است. از این بابت در بهترین کلینیک زیبایی در تهران ، کلینیک آذین ، بهترین متخصصان فعالیت داشته و بعد از پروسه ، هر بیمار را از نکات مراقبتی آگاه می کنند.

افراد بسیاری به علت داشتن بیماری های مختلف مانند، ریزش ابرو، آلوپسی، اختلالات هورمونی، داشتن حساسیت و جراحات مختلف، شکستگی، روش های مختلف تتو، کم کاری تیروئید و عوامل بسیار دیگر ابرو ها و تراکم خود را از دست داده اند. در این مواقع پیوند ابرو می تواند در روند بهبود به آن ها کمک بسیاری کند.

 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو - کلینیک آذین

بعد از کاشت طبیعی ابرو چه چیزی در انتظارتان است ؟

بعد از انجام کاشت ابرو شما درد شدیدی را احساس نخواهید کرد. ممکن است در این دوره تارهایی از ابرو بریزد که طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست. در برخی مواقع در ناحیه پیوند ابرو امکان بروز تورم و زخم بوده که تنها لازم است توصیه های پزشک در بهترین کلینیک زیبایی تهران درباره مراقبت های بعد از کاشت ابرو را جدی بگیرید تا در روند بهبود آن را سرعت ببخشید.

با مراقبت های بعد از کاشت ابرو آشنا شوید

هرگز ابروهای پیوند زده را لمس نکنید.

از هرگونه تماس و لمس محل کاشت ابرو خودداری کنید.زیرا لمس کردن احتمال بروز عفونت را بالا می برد. بهتر است بعد از گذشت 24 الی 48 ساعت از کاشت، با استفاده از شوینده توصیه شده توسط پزشک، صورت خود را به آرامی بشویید و سپس خشک کنید.

ابرو های خود را تمیز نگه دارید

از محلول های پیشنهادی بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران برای تمیز کردن ابروهای خود استفاده کنید. تا بهبودی کامل ابروهای کاشته شده، از هیچ گونه مواد آرایشی به منظور پر کردن داخل ابرو استفاده نکنید.

در مواقع خارش با آن مقابله کنید

به مرور و طی گذراندن روند بهبودی، ابروها دچار خارش می شوند. چنانچه اگر ابروهای خود را بخارانید سبب آسیب به فولیکول های اصلی مو و در نتیجه بی تاثیر شدن عمل پیوند خواهید شد.

مصرف دخانیات را کاهش دهید

در مراقبت های بعد از کاشت ابرو به استعمال دخانیات بسیار توجه کنید. به علت کاهش اکسیژن و غلیظ شدن خون ، روند بهبودی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وجود پوسته در اطراف ابرو

با گذشت یک هفته از پیوند ابرو، پوست های اطراف ، شروع به پوسته پوسته شدن می کنند. مراقب باشد که خودتان آن ها را از ابرو جدا نکنید. اجازه دهید پوسته ها خودشان بریزند. ریزش و مشاهده هر گونه تورم و قرمزی نگران نباشید این موارد کاملا طبیعی می باشد.

استفاده از محلول های تجویز شده پزشک

استفاده از محلول های مخصوص در مراقبت های بعد از کاشت ابرو بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا مواد مورد نیاز مانند: ویتامین و املاح مدنی را به منظور رشد خوب تار مو ها می تواند از این روش به ابرو ها رساند.

دور از اشعه خورشید قرار بگیرید

بهتر است از یک عینک آفتابی و یا یک کلاه برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ابروها استفاده کنید. قرار گرفتن در تابش نور خورشید می تواند سبب بروز برخی واکنش های منفی و وارد شدن آسیب به فولیکول های پیوندی ابرو شود.

استفاده از رنگ های شیمیایی ممنوع

تا سه ماه بعد از کاشت شما اجازه ندارید، ابروهای خود را توسط مواد شیمیایی رنگ کنید. استفاده از رنگ های شیمیایی می تواند، روند کاشت ابرو رو دچار اختلال و به طور کلی باعث آسیب جدی در فولیکول های ابرو شود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو – نحوه شست و شو

یکی از مراقبت های مهم بعد از کاشت ابرو  ، شست شوی اصولی ابروهای پیوندی است. تمیز نگه داشتن محیط ابرو به منظور جلوگیری از هر نوع عفونتی اهمیت بسیار دارد. شما می توانید ابروهای خود را با استفاده از محلول پیشنهادی بهترین دکتر کاشت ابرو تهران و یا اسپری فولیکول هر دو الی سه ساعت یک بار شست شو دهید.

بر روی صورتتان نخوابید

توجه داشته باشید در مواقع استراحت و خوابیدن، سرتان را به سمت بالا قرار دهید. نگذارید ابرو ها با پارچه بالشتان تماس پیدا کند ؛ زیرا ممکن است دچار آسیب شوند.

فعالیت و ورزش را کنار بگذارید

اجازه دهید مدتی از کاشت ابروهایتان بگذرد سپس به ورزش خود ادامه دهید. انجام فعالیت و ورزش های سنگین یکی از موارد مهم در مراقبت های بعد از کاشت ابرو می باشد. در صورت انجام فعالیت های سنگین، باعث بروز خون مردگی، ریزش شدید ابرو ها و غیره می شود. در صورت فعالیت شدید و تعریق، تمامی آلودگی ها و عفونت با ابرو برخورد کرده و مشکلاتی مهم تری را به وجود می آورد.

چگونه به ابروهای کاشته شده حالت دهیم؟

پس از گذشت سه الی دو ماه بعد از کاشت ابرو، تمامی موها ریخته و مجدد شروع به رویش می کنند. بهترین زمان برای حالت دادن به فرم آن ها می باشد. می توانید با استفاده از یک ژل حالت دهنده مخصوص، تحت نظر پزشک این روش را انجام دهید. با توجه به مراقبت های بعد از کاشت ابرو می توانید بهترین حالت را به ابرو های خود دهید بنابراین به تمامی موارد توجه کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو – تغذیه

یکی از مواردی که باید در روند مراقبت های بعد از پیوند ابرو به آن توجه کنید، مواد غذایی بیمار می باشد. لازم است از از ویتامین های E وB جهت تسریع در بهبود زخم و تقویت پوست و مو استفاده شود.

بدن خود را حتما هیدراته نگه دارید. در صورت مصرف آب به مقدار لازم سبب رقیق تر شدن خون و گردش خون مناسب شود. این روش می تواند مواد مغذی را به خوبی به ابرو های پیوند زده شده برساند.

حتما از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنی. ماده اصلی در تشکیل پروتئین کراتین می باشد و کراتین یکی از اصلی ترین ماده های تشکیل دهنده مو می باشد. در صورت وجود مقدار کافی پروتئین سلامت ابرو ها تضمین خواهد شد.

عوارض عدم توجه به مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  • بروز خون مردگی در ابرو ها
  • برزو التهابات شدید و تورم در ابرو
  • دچار عفونت و آسیب شدید فولیکول ها و در نتیجه عدم موفقیت کاشت ابرو
  • افزایش شدت خوارش ابرو و پوست اطراف آن و در نتیجه ریزش ابرو های پیوندی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات