مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین پروسه های جوانسازی پوست درمیان افراد مختلف ، علی الخصوص زنان ، می باشد. در این روند سم باکتریایی موجود ، مسیر سیگنال های عصبی عضلات را مسدود کرده و به عبارتی آن ها را فلج می کند. معمولاً این پروسه دوره نقاهتی را در پی ندارد اما متخصص نکاتی را به عنوان مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس گوشزد می نماید که رعایت انان برای حفظ نتیجه الزامی است.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

دلیل اهمیت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

همواره پس از انجام هرگونه پروسه زیبایی ، چه جراحی باشد چه یک پروسه غیر تهاجمی ، برای این که نتیجه حاصل از پروسه حفظ شده و به بهترین نحو نمایان گردد ، باید مراقبت هایی به انجام برسد. چنانچه پس از تزریق کردن بوتاکس ، توصیه هایی که از سوی بهترین دکتر تزریق بوتاکس در تهران ارائه می شوند را به درستی رعایت کنید ، در کمترین زمان اثرات جانبی برطرف شده و نتیجه نهایی تثبیت می شود. همچنین احتمال اینکه ماده بوتاکس از محل تزریق حرکت کند کمتر شده و ریسک عوارض هم پایین می آید.  بنابراین اگر مراقبت ها را به درستی اجرا نکنید ، نه تنها به نتیجه مد نظر دست پیدا نخواهید کرد بلکه ممکن است با حرکت بوتاکس به نقاط دیگر از صورت ، شاهد تغییر حالت ناخوشایندی باشید.

نکات و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

  • اجتناب از فعالیت های سنگین و ورزش

بعد از انجام بوتاکس حداقل به مدت یک روز از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت هایی که ممکن است باعث آسیب شوند، اجتناب کنید. در نکات و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس انجام هر گونه تمرینات ورزشی می تواند سم بوتاکس را به سایر قسمت های صورت منتقل کند که در نتیجه از میزان اثر آن در محل تزریق می کاهد و خطر کبودی را افزایش دهد.

تمرینات مربوط به عضلات صورت نظیر اخم کردن، لبخند زدن یا بالا بردن ابروها را می توانید جایگزین دیگر فعالیت های ورزشی کنید. دقت داشته باشید که تمرینات عضله های صورت بدون دخالت دست انجام می پذیرند. در واقع بلافاصله بعد از تزریق به هیچ عنوان نباید ناحیه مورد نظر را لمس کرده یا مالش دهید.

  • از انجام هرگونه شست و شو و پاکسازی پوست اجتناب کنید.

هیچ چیز مانند یک دوش آب گرم حال بیمار را خوب نمی کند اما توصیه می‌شود استحمام پس از تزریق را تا ۲۴ ساعت بعد به تعویق بیاندازید. شستشوی صورت با آب گرم، رفتن به سونا، آفتاب گرفتن و حمام آب گرم تا دو روز بعد از تزريق بوتاکس ممنوع است. توصیه می‌شود بعد از شستشوی صورت، مراقب باشید که ناحیه مورد نظر را به اشتباه ماساژ ندهید.

به گفته بهترین دکتر ترریق بوتاکس تهران از هرگونه درمان های پوستی مانند اسکراب لایه بردار یا ماساژ صورت بپرهیزید. پس از انجام این پروسه، باید برای بهبودی تا مدتی در منزل استراحت کنید تا مطمئن شوید روند انجام این فرایند موثر بوده است. پس از تزریق حداقل به مدت 10 روز تحت درمان لیزر یا میکرودرم ابریژن قرار نگیرید.

  • از آرایش کردن و مالش محل تزریق بپرهیزید.

از جمله موارد دیگری که در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باید رعایت شود اجتناب از آرایش ناحیه تحت درمان می باشد.

در این صورت لازم است به مدت 24 ساعت از اعمال مواد آرایشی بر روی پوست ، خودداری کنید. استفاده از لوازم آرایشی بر روی پوست مستلزم مالش صورت می باشد و مالش دادن احتمال پخش شدن بوتاکس در سایر نقاط را افزایش می دهد. بعد از این مدت کاربرد لوازم آرایشی بلامانع است.

  • بعد از تزریق بوتاکس دراز نکشید.

تا 4 ساعت پس از تزریق دراز نکشید. خم شدن و دراز کشیدن می تواند سم باکتریایی بوتاکس را پخش کرده و منجر به کبودی در محل تزریق شود. بعد از تزریق استراحت کنید، اما برای ایمنی بیشتر از خوابیدن و چرت زدن به صورت دراز کشیده ، بپرهیزید. بعد از 4 ساعت می توانید دراز بکشید. درهمان روز انجام پروسه ، شب ، هنگام خواب بهتر است بر روی کمر دراز بکشید تا فشاری به محل تزریق وارد نشود.​

نبایدها بعد از تزریق بوتاکس :

در راستای مراقبت های بعد از بوتاکس ، علاوه بر مواردی که رعایت آن ها الزامی است ، یک سری از کارها را نیز برای مدت مشخصی نباید انجام دهید. از جمله این فعالیت ها می تواند به موارد زیر اشاره نمود :

این کارها را تا 24 ساعت بعد از تزریق انجام ندهید :

  • پرداختن به فعالیت های ورزشی سنگین
  • خم کردن سر و دولا شدن
  • مصرف کردن هرگونه دارو ، مکمل و نوشیدنی که موجب رقیق شدن خون می شوند
  • رفتن به استخر و سونا
  • شست و شوی سر و مو
  • استفاده از هرگونه کلاه ، هد بند یا پوشیدن لباس هایی با یقه تنگ
  • نوشیدن مشروبات الکلی
  • پرداختن به کارهایی که بدن را در وضعیت برعکس قرار می دهند مثل حرکات یوگا

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به اطراف چشم

بوتاکس به منظور برطرف نمودن خطوط پنجه کلاغی به نواحی اطراف چشم تزریق می شود. بر این اساس که چشم ها بسیار حساس هستند باید مراقبت های پس از تزریق را جدی بگیرید. این مراقبت های بدین صورت هستند که بایستی به مدت یک روز از مالش و لمس چشم و اطراف محل تزریق کاملا خودداری کنید ؛ چرا که امکان دارد بوتاکس در عضله مورد نظر تثبیت نشده باشد و با وارد آمدن فشار از محل حرکت کرده و به نواحی دیگر وارد شود. سعی کنید برای چند ساعت پس از تزریق ، آرایش چشم انجام ندهید. زیرا برای آرایش کردن هم مجبور هستید به صورت فشار وارد کنید.

نکته دیگر این است که چنانچه به استفاده از چشم بند هنگام خواب عادت دارید ، در شب اول پس از تزریق نباید از آن استفاده کنید. همچنین از خوابیدن بر روی صورت اجتناب فرمایید. زیرا این طریقه خوابیدن باعث تحت فشار قرار گرفتن صورت شده و همانطور که گفته شد ، با جا به جا شدن بوتاکس اثر گذاری آن در ناحیه مورد نظر کاهش پیدا می کند. اگر در نواحی تزریق احساس خارش را تجربه کنید خیلی آرام و بدون فشار محل را بخارانید.

با مراجعه به کلینیک آذین ، بهترین کلینیک زیبایی در تهران ، پروسه مورد نظر برای شما توسط بهترین پزشکان انجام شده و ایشان دقیق ترین نکات مراقبتی را در اختیارتان می گذارند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات