لیزر مو بدن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

لیزر مو بدن : به موهایی که در نقاط مختلف بدن مانند ، شکم ، گردن ، ناحیه تناسلی ، زیر بغل ، مو ، دست ، زیرچانه و غیره رشد می کنند ، مو زائد گفته می شود. لازم به ذکر است که این موهای زائد در کلینیک آذین به بهترین و تخصصی ترین روش ممکن از بین می رود.

رفع موهای زائد برای افراد کار دشواری است زیرا پس از گذشت دو الی سه روز به طور مجدد موهای زائد رشد می کنند و این امر برای افراد خوشایند نیست.

 

لیزر مو بدن

 

برای رفع موهای زائد تاکنون روش های بسیار زیادی معرفی شده است مانند اپیلاسیون ، کرم های موبر ، تیغ ، بند انداختن ، محلول های شیمیایی و غیره .

اما هیچ یک از روش های ذکر شده برای رفع دائمی یا بسیار طولانی مدت موهای زائد مناسب نیستند و نتیجه حاصل از آن ها دوام چند روزه دارد .

با توجه به موقتی بودن و دردناک بودن روش های قدیمی ، امروزه روش های جدیدتری چون لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد مطرح شده است.

یکی از بهترین روش های لیزر مو زائد بدن که در سراسر دنیا نیز طرفدار دارد ، استفاده از لیزر است .

لیزر موهای زائد بدن

لیزر یک پالس از نور است که با حفظ سلامت بافت های اطراف مو به گرما تبدیل شده و با نفوذ به فولیکول مو منجربه از بین رفتن موهای درون پیاز مو می شود .

لیزر مو زائد بدن برای تمامی افرادی که از شرایط پوستی مناسبی برخوردار باشند ، قابل انجام است ولی افرادی که بیماری های پوستی یا حساسیت های شدید پوستی دارند بهتر است در ابتدا با پزشک متخصص صحبت کنند و پس از رفع مشکلات پوست ، اقدام به لیزر نمایند .

تعداد جلسات لیزر بستگی به مو و پوست بیمار دارد به همین دلیل پس از معاینه بیمار تعداد جلسات موردنیاز گفته می شود اما به طور معمول 4 الی 8 جلسه برای رفع موهای زائد نیاز است .

در نگاه اول و پس از شنیدن نام لیزر این تصور به وجود می آید که روش گرانی است و هزینه های بسیاری را برای بیمار به وجود می آورد اما با بررسی دقیق هزینه هایی که در طی سالها برای رفع موقتی موهای زائد پرداخت می کنید ، متوجه خواهید شد که لیزر منجربه صرفه جویی در هزینه و حتی صرفه جویی در وقت نیز می شود .

کلینیک زیبایی و پزشکی آذین

کلینیک آذین نیز از تکنولوژی لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می کند .

لیزر در این کلینیک توسط پزشک متخصص و با مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان انجام می شود .

به دلیل حساسیت بالای لیزر ، این روش باید در یک کلینیک تخصصی انجام شود و انجام آن توسط یک پزشک غیر متخصص یا فرد معمولی پیشنهاد نمی شود زیرا می تواند عارضه های بسیاری را به همراه داشته باشد .

 

 

اقدامات لازم پیش از لیزر موهای بدن

  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • پوست خود را از حالت عادی تیره تر نکنید ( کرم های برنزه کننده، حمام آفتاب و غیره).
  • از دیگر روش های رفع موهای زائد استفاده نکنید.
  • داروهایی که رقیق کننده خون هستند، مصرف نکنید.
  • پیشنهاد می شود یک روز قبل از جلسه لیزر، موهای خود را با استفاده از تیغ شیو کنید.
  • در جلسه درمان ، پیش از انجام لیزر، ناحیه مورد نظر باید کاملاً تمیز باشد و هر گونه کرم و مواد آرایشی و بهداشتی  باید از سطح آن پاک شود.

مراحل انجام لیزر موهای بدن

همان طور که اشاره شد، یک روز پیش از جلسه لیزر، موهای ناحیه مورد نظر را شیو کنید.

پیش از آغاز پروسه، فرد متخصص یک عینک ایمنی به شما می دهد تا از چشمان تان در برابر اشعه لیزر محافظت کند.

سپس پزشک بر روی سطح محل درمان، ژل خنک کننده  اعمال می کند. برخی از دستگاه های لیزر از سیستم خنک کننده بهره مند هستند، در این موارد دیگر از ژل خنک کننده استفاده نمی شود.  پس از آن، متخصص زیبایی انجام لیزر را آغاز می کند.

با توجه با ناحیه  یا نواحی که قرار است لیزر شوند، مدت زمان فرایند 15 دقیقه تا یک ساعت می باشد.

 

 

مزایای لیزر موهای بدن

اولین و یکی از مهم ترین مزیت های لیزر موهای بدن، درمان در کمترین زمان است.

دیگر برتری لیزر نسبت به دیگر روش های رفع موهای زائد بدن این است که تا حدودی دائمی است. منظور این است که پس از 3 الی 7 جلسه انجام لیزر، رشد بخش زیادی از موهای بدن برای مدت طولانی متوقف می شود یا در صورت رشد، به صورت کرکی و نازک نمایان می شوند.

پس از 6 ماه الی یک سال برای شارژ مجدد، نیاز است یک جلسه لیزر انجام دهید.

یکی دیگر از فواید این پروسه این است که بدون محدودیت می توان موهای تمام نواحی بدن را با لیزر رفع کرد.

مزیت بعدی آن ایمن و مؤثر بودن این روش است. شما حتی در جلسه اول لیزر، می توانید تا حدودی نتیجه حاصل از آن را مشاهده کنید. همچنین رفع موهای بدن با لیزر کمترین خطر ممکن را دارد و درصورت عمل کردن به توصیه های پزشک احتمال خطر یا بروز عوارض به حداقل می رسد.

با لیزر موهای بدن خود دیگر شاهد رویش موهای زیر پوستی نخواهید بود.

لیزر موهای بدن فرایندی آسان و کم دردسر است و در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

یکی دیگر از مزیت های لیزر، صرفه اقتصادی آن است.

اثرات جانبی لیزر موهای بدن

پوست فرد مراجعه کننده و آیا اینکه او اقدامات پیش از انجام لیزر و پس از آن را رعایت کرده است یا نه، در بروز این اثرات دخیل هستند. در هر صورت این اثرات جانبی موقتی بوده و پس از چند روز برطرف می شوند. برخی از این موارد به ندرت اتفاق می افتند اما به هرحال نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

  • التهاب و سوزش
  • پوسته شدن
  • تغییر رنگ پوست
  • سوختگی
  • اسکار و جای زخم

آیا انجام لیزر برای رفع موهای زائد بدن مناسب تمام انواع پوست ها می باشد؟

زمانی که این روند به تازگی فراگیر شده بود، افرادی که پوست روشن و موهای تیره ای داشتند، گزینه بسیار مناسبی برای انجام لیزر بودند.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن دستگاه های حرفه ای و پیشرفته تر، لیزر برای تمام افراد با انواع پوست و مو بهترین راحل رفع موهای زائد بدن محسوب می شود.

مراقبت های بعد از لیزر مو بدن

این امکان وجود دارد که پس از لیزر موهای زائد بدن کمی قرمزی، تورم و التهاب در نواحی اطراف فولیکول های مو نمایان گردد که امری بسیار شایع و طبیعی بوده و نشان دهنده این است که فولیکول ها نسبت به لیزر درمانی واکنش نشان داده اند. این گستردگی ناحیه تحت درمان، نوع مو و پوست است که شدت عوارض بروز یافته را تعیین می کند.

همچنین امکان احساس بوی خفیف سوختگی نیز وجود دارد که جای هیچگونه نگرانی نبوده و روال طبیعی درمان است.

بر روی ناحیه درمان از یخ استفاده کنید:

برای تسکین درد خود می توانید بر روی ناحیه تحت درمان کمپرس سرد یا کیسه یخ بگذارید. البته باید این نکته را نیز خدمت تان عارض شویم که درد فقط در بعضی افراد بروز نموده و اگر لیزردرمانی در یک کلینیک خوب همچون کینیک آذین انجام شود و همچنین پوست خود فرد حساس نباشد شخص در حین درمان درد بسیار خفیفی را احساس خواهد نمود.

از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید :

ممکن است پوست برخی از بیماران بعد از لیزر قرمز شده، ورم کرده و ظاهری همچون آفتاب سوختگی پیدا کند. همچنین امکان بروز تاول بر روی پوست و پوسته پوسته شدن نواحی تحت درمان نیز وجود دارد که جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا این عوارض بعد از مدت زمان کوتاهی به طور کامل برطرف خواهند شد.

برای تسکین پوست می توانید از مرطوب کننده هایی مانند ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید:

اگر بعد از لیزر درمانی در مقابل نور خورشید بایستید ممکن است اشعه ماورا بنفش موجود در آن موجب تیره شدن پوست و آسیب زدن به آن شود. در چنین شرایطی ممکن است رنگ پوست غیریکنواخت شده و تبدیل به بستر مناسبی برای آسیب های پوستی گردد. از همین رو توصیه پزشکان متخصص کلینیک آذین به مراجعان خود این است که بعد از لیزردرمانی صورت و دست های خود و به طور کلی نواحی غیرپوشیده با لباس را با مقدار زیادی کرم ضدآفتاب مناسب بپوشانند.

از حرارت پرهیز کنید:

به مدت 48 ساعت بعد از لیزردرمانی در معرض حرارت و نور مستیقم خورشید قرار نگیرید. از همین رو از آب داغ برای دوش گرفتن استفاده نکرده، از رفتن به سونا و اتاق بخار خودداری کنید.

از لوازم آرایشی استفاده نکنید:

در صورت لیزر موهای زائد صورت لازم است به مدت 48 ساعت ابتدایی از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا امکان دارد پوست تحریک شده و منافذ آن مسدود گردد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات