مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

لیزر یکی از موثر ترین روش هایی می باشد که این روز ها افراد برای از بین بردن موهای زائد از آن استفاده می کنند. اگر می خواهید به نتیجه مد نظر خود دست یابید ، لازم است پس از هر جلسه مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد را همانطور که از سوی متخصص به شما گفته شده است ، رعایت کنید. این روز ها روش های بسیاری برای ازبین بردن موهای زائد وجود دارند که بهترین و ایده آل ترین آن لیزر می باشد. افرادی که روش های متعددی را تجربه کرده اند اما به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند می توانند به پروسه لیزر موهای زائد روی آورند. به دلیل تابش لیزر در عمق بسیار زیاد موجب می شود تا موهای زائد از ریشه برطرف شوند همین امر سبب شده است تا لیزر جزو محبوب ترین روش ها برای ازبین بردن موهای زائد در تهران به حساب آید.

 

مراقبت-های-بعد-از-لیزر-موهای-زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • تا جایی که می توانید در مقابل آفتاب قرار نگیرید.
  • برای قرار گیری در آفتاب حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پس از گذشت یک هفته از درمان، پوست خود را اسکراب کنید.
  • از کرم های مرطوب کننده ای که غیر حساسیت هستند برای پوست خود استفاده کنید.
  • اگر در ناحیه درمان احساس درد دارید می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • افرادی که پس از درمان با لیزر دچار قرمزی و تورم می شوند بهتر است از ژل آلوئه ورا استفاده کنند.
  • به مدت 48 ساعت از قرار گرفتن در محیط های گرم پرهیز کنید.
  • بهتر است به مدت 48 ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • برای شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید بهتر است از انجام اصلاح صورت بعد از لیزر پرهیز کنید.

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

نکات بسیار مهم در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • اگر در دوران پریودی قرار دارید بهتر است انجام لیزر موهای زائد را به تاخیر بیاندازید.
  • جهت لیزر موهای زائد زیر بغل صبح ها بهترین زمان برای انجام است.
  • اگر از داروی آنتی بیوتیک استفاده می کنید بهتر است دو هفته پس از اتمام دوره مصرف برای انجام لیزر موهای زائد اقدام کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید بهتر است قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید.

جوش بعد از لیزر موهای زائد

پس از لیزر با توجه به میزان حساسیت پوست بیمار ، امکان دارد عوارض موقتی به وجود آیند .جوش نیز جزو عوارض موقتی است که در برخی از بیماران رخ می دهد. از دیگر عوارض موقتی لیزر موهای زائد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • تورم
  • قرمزی و التهاب پوست
  • خارش
  • کمی احساس سوزش
  • بی حسی و کرختی

تمام موارد ذکر شده موقتی هستند و در کمتر از24 ساعت از بین می روند.

عارضه هایی چون تاول های پوستی و سوختگی نیز پس از لیزر موهای زائد دربرخی از افراد مشاهده می شود که عوارض ذکر شده بستگی به دستگاه و میزان مهارت پزشک دارد . حال برای آگاهی از توصیه های مراقبتی مربوط به موارد گفته شده ، ادامه مطلب را از دست ندهید. اگر پزشک پیش از لیزر به خوبی پوست بیمار و میزان حساسیت آن را بررسی کند چنین عارضه هایی رخ نمی دهد . همچنین دستگاه الکساندرایت یکی ازمطرح ترین دستگاه ها در زمینه لیزر موهای زائد می باشد که کلینیک آذین ازطریق این دستگاه اقدام به رفع موهای زائد بدن می نماید .

کلینیک تخصصی زیبایی و پزشکی آذین که در تهران بهترین است ، دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان می باشد ، همچنین لیزر موهای زائد توسط یک پزشک زیبایی حاذق دراین کلینیک انجام می شود و این امر تضمینی برای عدم بروز عوارض لیزر موهای زائد می باشد.

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

نکات مراقبتی بین جلسات لیزر

شستشوی ناحیه هدف

در 48 ساعت اول بهتر است استحمام نکنید. از طرفی اگر در آن لحظه حمام کردن برایتان امر ضروری تلقی می شد ، نباید از آب گرم استفاده کنید. محل مورد نظر را به آرامی و با یک شوینده ملایم شستشو دهید. برای گرفتن رطوبت باید از یک حوله تمیز استفاده نمایید و بسیار آرام محل را خشک کنید. در این هنگام از مالش آن ناحیه بپرهیزید.

شیو کردن مو

به عنوان یکی از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ، متخصص در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران پیشنهاد می کند 24 ساعت پیش از آن که برای جلسه بعدی لیزر خود به کلینیک مراجعه نمایید ، موهایتان را شیو کنید. هر چه فاصله زمانی میان شیو کردن و انجام پروسه کمتر باشد ، نتیجه مطلوب تری حاصل می گردد.

ورم و قرمزی پوست بعد از لیزر

بلافاصله با اتمام روند مذکور ، در محلی که تحت لیزر قرار گرفته است پوست کمی متورم و قرمز می شود. این اثرات جانبی بعد از لیزر ، عادی و معمول می باشند و ممکن است حدود 2 ساعت یا بیشتر در آن ناحیه باقی بمانند. در واقع ، به نوعی احساس ایجاد شده مانند آفتاب سوختگی می باشد. چنانچه حساسیت و سوزش آن ناحیه ادامه پیدا کرد ، می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید. اگر بخشی از ناحیه ای که لیزر بر روی آن انجام شده است ، پوسته پوسته شد ، کرم یا پماد آنتی بیوتیک بر روی آن اعمال کنید. احتمال دارد شدت اثرات جانبی گفته شده برای پوست های تیره در قیاس با پوست های روشن تر ، بیشتر باشد.

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

استفاده از لوازم آرایشی ، لوسیون ، مرطوب کننده

در نکات مربوط به مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ، به مرلقبت از پوست خود نیز باید توجه کنید. آن قسمت از بدن یا صورت که تحت لیزر قرار گرفته است ، حداقل تا 24 ساعت باید خشک و تمیز نگه داشته شود. ترجیحاً در این بازه نیز از لوازم آرایشی ، لوسیون و کرم های دیگر استفاده نکنید. در صورتی که التهاب یا سوزش پس از یک روز همچنان ادامه داشت ، از اعمال موارد بالا بر روی پوست صرف نظر کنید تا زمانی که بهبودی حاصل یابد.

نحوه اصلاح موهای زائد بین جلسات لیزر

میان دو نوبت لیزر خود ، بهتر است از کندن موها با دست یا موچین و دیگر روندهای اصلاح دوری کنید. به غیر از شیو با ژیلت ، به هیچ عنوان نباید از تکنیک های دیگری مانند وکس برای حذف موها ، بهره بگیرید.

بعد از لیزر موهای زائد از پرداختن به موارد زیر اجتناب کنید :

  • به مدت یک هفته از هر گونه پروسه برنزه و تیره کردن پوست فاصله بگیرید و از این دست از محصولات نیز استفاده نکنید.
  • تا 14 روز بعد از لیزر ، نباید تحت هیچ روند پوستی دیگری قرار بگیرید.
  • با توجه به میزان حساسیت پوست ، به مدت 24 الی 48 ساعت از قرار گرفتن در معرض حرارت و گرما همچون دوش آب گرم ، سونا ، جکوزی و غیره دوری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

این را می دانید که ناحیه تناسلی بسیار حساس هست و در حالت عادی هم توصیه های جهت مراقبت از آن ارائه می شود. حال زمانی که تحت پروسه لیزر قرار گرفتید ، برای این که درگیر عارضه ای نشوید باید مواردی را برای مدتی رعایت کنید. از جمله مهم ترین نکات مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد بیکینی :

  1. بعد از لیزر کردن موهای زائد ناحیه تناسلی ، از آن بخش در برابر گرما محافظت کنید. گرما باعث ملتهب تر شدن ناحیه می شود و ممکن است با سوزش و قرمزی همراه باشد. بنابراین نهایتا برای دو روز از رفتن به سونا و جکوزی ، آفتاب گرفتن و برنزه کردن خود اجتناب نمایید.
  2. از رفتن به استخر و هر مکان دیگری که آب در جریانی ندارد ، خودداری کنید. چرا که در این بازه پوست حساس تر شده و احتمال بروز عفونت بالاتر می رود. از طرفی در آب های ساکن احتمال وجود عوامل بیماری زا باکتریایی که باعث عفونت می شوند ، بیشتر است.

یک سوال پر تکرار دیگر در خصوص مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد که داطلبین بعد از مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی تهران می پرسند ، این است که بعد از لیزر موهای زائد بیکینی میتوان رابطه داشت ؟ در پاسخ باید گفت بهتر است که بعد از انجام لیزر 24 تا 48 ساعت نزدیکی و به اصطلاح رابطه جنسی نداشته باشید. چون همان طور که گفتیم پوست به خاطر گرمایی که دریافت کرده در این بازه حساس بوده و داشتن رابطه جنسی به ساییده شدن و پوسته پوسته شدن آن منجر می شود و التهاب را افزایش می دهد.

برای کاهش سوزش ، خارش و التهاب بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی خوب است لباس های نخی و آزاد بپوشید تا با پوست تماس زیادی پیدا نکرده و موجب ایجاد حساسیت نشوند. همچنین برای خنک نمودن ناحیه بیکینی می توانید از ژل آلوئه ورا و کمپرس بخ استفاده کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات