مراقبت های بعد از تزریق چربی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 تزریق چربی به عنوان یکی از ایده آل ترین روش های جوانسازی برای ایجاد بهترین نتیجه به مراقبت های بعد از تزریق چربی نیاز دارد که در ذیل به آن ها خواهیم پرداخت. این روز ها زیبایی و جوانی برای تمامی افراد، چه زن و چه مرد حائز اهمیت است به همین دلیل راه های بسیاری را برای دستیابی به آن ها امتحان می کنند که یکی از این راه ها تزریق چربی می باشد. به دلیل مزیت های بسیار زیاد تزریق چربی ، این روش در مقایسه با دیگر روش ها جزو ایده آل ترین روش های زیبایی و جوانسازی به حساب می آید که در کلینیک آذین ، بهترین کلینیک زیبایی تهران نیز توسط بهترین متخصصان به انجام می رسد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

 

درباره تزریق چربی :

پیش از آن که به بررسی نکات مرتبط با مراقبت های بعد از تزریق چربی به پردازیم ، خوب است کمی راجع به این فرایند بدانید!

افرادی که از حجم و کانتور باسن ، صورت، پستان یا شکم ناراضی هستند ، می توانند چربی بدن خود را به این نواحی منتقل کنند و باعث بهبود ظاهری بدن شوند. انتقال چربی فرآیند گرفتن چربی از ناحیه ای (یا نواحی) از بدن و تزریق مجدد آن چربی به ناحیه دیگری از بدن است. این روش همچنین با عنوان پیوند چربی نیز شناخته می شود. اگر می خواهید به مناطقی مانند باسن و برخی نواحی صورت از جمله لب ها ، گونه ها ، چین های بینی ، خط فک و سایر موارد حجم و پری اضافه کنید، تزریق چربی مفید است.

انتقال چربی مخاطبان گسترده ای را به خود جلب کرده است زیرا جراحی کم تهاجمی بوده و همه کاره است ، همانطور که گفتیم می توان برای پر کردن حجم از دست رفته صورت، افزایش اندازه و شکل باسن یا فرورفتگی در ناحیه معده یا پستان ناشی از ضربه یا جراحی قبلی از این روش استفاده کرد.

نواحی رایج برداشت چربی شکم، ران و باسن است چرا که غالباً بافت چربی زیادی دارند. چربی با استفاده از تکنیک لیپوساکشن از ناحیه دهنده خارج می شود سپس تصفیه و برای تزریق آماده می شود.

اگر می خواهید با انتقال چربی ، کانتور بدن خود را بهبود ببخشید باید به یک کلینیک زیبایی خوب و مجهز مراجعه کرده و با کادر درمانی متخصص آن مشورت نمایید. ابتدا اهداف خود را برای جراح یا پزشک مطرح کنید و ببینید آیا این اهداف می توانند با جراحی انتقال چربی یا روش دیگری برآورده شوند. پزشک به شما در تصمیم گیری کمک می کند که آیا انتقال چربی یا روش دیگر نتیجه دلخواه را به شما می دهد و همچنین به شما اطمینان می دهند که کاندید خوبی برای انجام این روش هستید یا خیر.

در انتها باید گفت برای آن که از این روند بهترین نتیجه را بدست آورید ، دکتر متخصص در بهترین کلینیک زیبایی تهران شما را از موارد مراقبت های بعد از تزریق چربی و اهمیت آن ها مطلع می کند.

برای داشتن ریکاوری آسان تر ، این مراقبت های بعد از تزریق چربی را به خاطر بسپارید :

  1. در چندین روز ابتدایی ، محل تزریق و محل ساکشن را ماساژ نداده و حرکت آن ناحیه را محدود کنید
  2. سعی کنید در روزهای اول استراحت کافی داشته باشید تا بدن روند ترمیم و ریکاوری را سریع تر طی کند.
  3. به هیچ عنوان سیگار نکشید ؛ حداقل به مدت 2 هفته. هر نوع ماده مخدری روند بهبودی را کند و نتیجه تزریق چربی را به طور ناخوشایندی تغییر می دهد.
  4. بر روی کمر بخوابید و از فشار دادن صورت تان به بالش خودداری کنید
  5. تا زمانی که پزشک اجازه نداده است ، به فعالیت های پر فشار فیزیکی و تمرینات ورزشی نپردازید
  6. وزن تان را ثابتی نگه دارید ؛ چرا که نوسانات وزنی می توانید نتیجه را تغییر دهد
  7. سعی کنید غذاهای سالم برنامه غذایی تان بیشتر باشد.

 

 

مراقبت های بعد از تزریق چربی

  • به مدت یک الی دو روز در محل درمان از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در سه شب اول برای استراحت از دو بالشت استفاده کنید به گونه ای که سر بالا تر از بدن قرار بگیرد.
  • پس از گذشت دو روز می توانید حمام کنید.
  • توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید محل درمان را ماساژ یا تحت فشار قرار دهید.
  • در صورت احساس درد می توانید از مسکن های تجویزی استفاده کنید.
  • از دارو هایی که پزشک متخصص برای شما تجویز کرده است به موقع و تا آخر استفاده کنید.
  • در سه الی چهار روز نخست از خم کردن سر پرهیز کنید.
  • ممکن است در این دوران با کبودی و تورم روبه رو شوید که با استفاده از کمپرس یخ بهبود پیدا می کند.
  • در مورد مراقبت های بعد از تزریق چربی باید گفت که انجام ورزش های سبک مانند شنا و پیاده روی پس از تزریق چربی موردی ندارد.
  • از انجام ورزش هایی که موجب تعریق بیش از اندازه می شوند خودداری کنید.
  • در محل های گرم قرار نگیرید.
  • ممکن است با عدم قرینگی محل درمان روبه رو شوید که جای نگرانی نیست و پس از مدتی برطرف می شود.

همانطور که گفتیم ، با رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی می توانید از بهترین نتیجه پس از درمان برخوردار شوید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

بعد از تزریق چربی چه چیزی در انتظارتان است؟

طبیعی است که بعد از پایان پروسه کمی درد و کوفتگی در نواحی برداشت و حتی پیوند چربی احساس کنید. البته که شدت آن با مصرف مسکن های خوراکی تجویز شده از جانب پزشک در بهترین کلینیک زیبایی تهران قابل کنترل خواهد بود. درد بسیار شدید به ندرت بعد از تزریق چربی اتفاق می افتاد؛ در صورت وقوع حتما با پزشک خود تماس بگیرید. این اثرات با گذاشت 48 ساعت رو به بهبودی می روند.

امکان دارد جراح ، در محل برش هایی ساکشن چربی ، پانسمان فشرده ای قرار دهد تا از تجمع خون در ان نواحی جلوگیری کند. تا سه هفته بعد از جراحی باید از این بانداژ ها همواره استفاده کنید به جز در مواقع استحمام. ممکن است تا 2 الی 3 روز از محل برش ها یا ناف ترشحات رقیق خارج شود. این امر طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.با رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی به روند بهبودی این اثرات ، سرعت می دهید.

پس از پروسه در محل تزریق چربی انتظار می رود که کمی کبودی و ورم دیده شود. معمولاً این اثرات با گذشت 72 ساعت برطرف می شوند. برای کمک به کاهش یافتن شدت ورم و کبودی باید پوزیشن خواب مناسبی داشته باشید. همچنین می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

خود مراقبتی بعد از تزریق چربی

  • لازم است تمام داروهای آنتی بیوتیک و مسکن تجویز شده را تهیه نماید و طبق دستوری که از سوی پزشک ارائه شده است ، مصرف کنید. در مورد مصرف دارو نیز باید دقت کنید که به مدت 2 هفته آسپیرین یا هر داروی دیگری که می تواند خون را رقیق کند ، مصرف نکنید.
  • اگر سیگار کشیدن یکی از عادات شما است باید برای مدتی آن را ترک کنید تا روند بهبودی شما بعد از تزریق چربی به خوبی و بدن مشکل طی شود. استعمال هر گونه دخانیات می تواند موجب اختلال در سیستم گردش خون شود و تاثیر منفی قابل توجه بر نتیجه حاصل بگذارد.
  • در راستای مراقبت های بعد از تزریق چربی بعد از 4 روز می توانید پانسمان ها را از محل برداشت چربی باز کرده و به تمیز کردن آن ناحیه بپردازید. برای تمیز کردن آن نواحی می توانید از یک گوش پاک کن یا یک پارچه پنبه ای مرطوب کمک بگیرید و با استفاده از هیدروژن پر اکسید محل برش ها را تمیز کنید. پس از آن می توانید کمی پماد آنتی بیوتیک در آن محل اعمال کنید.
  • به مدت 3 هفته بهتر است اعمال سنگین و پر فشار ار کنار بگذارید. تمرینات کششی و استقامتی را به حداقل برسانید. زیرا این گروه از فعالیت ها فشار خون را افزایش داده و باعث تورم بیشتر می شوند.
  • ماساژ و مالش نواحی برش ها و محل تزریق چربی به مدت 4 هفته نیز ممنوع است.

تزریق چربی به صورت بعد از یک هفته

در هفته اول پس از تزریق چربی در صورت و ناحیه ای که چربی از آن ساکشن شده است ، شاهد ورم و کبودی خواهید بود. برای کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی می توانید مراقبت های بعد از تزریق چربی که در زیر به ان ها اشاره شده را به انجام رسانید :

  • می توانید هنگام خواب و استراحت ، با قرار دادن یک بالش زیر ناحیه متورم ، به کاهش ورم کمک کنید
  • بر روی موضع مورد نظر پک یخ قرار دهید ؛ اما نه برای مدت طولانی و نه به طور مستقیم
  • استفاده از داروهای تجویز شده از سوی دکتر طبق دستور

تزریق چربی به صورت با گذشت 2 هفته :

روند تدریجی کاهش ورم و کبودی ، طی روزهای هفتم تا دهم بعد از پروسه ، مشخص می گردد. با رسیدن به هفته دوم ، بخش زیادی از کبودی از بین رفته و تنها ممکن است کمی صورت متورم باقی مانده باشد که این امر هم رفته رفته برطرف می گردد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات