تزریق چربی به صورت

زمان مطالعه: 8 دقیقه

همه چیز در مورد تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت : عوامل بسیاری همچون افزایش سن، تغذیه، عوامل محیطی، مصرف دخانیات، انجام ورزش های سنگین و غیره موجب کاهش حجم صورت شده یا ممکن است صورت به طور مادرزادی و به دلیل عوامل وراثتی و ژنتیک لاغر باشد که این امر از زیبایی و شادابی افراد کم خواهد کرد.

تزریق چربی به صورت روشی است که با انجام آن می توان به صورت افراد حجم بخشید و موجب جذابیت بیشتر آن ها شد.

 

تزریق چربی به صورت

 

درباره تزریق چربی بیشتر بدانید:

مکش چربی از نواحی دارای ذخایر چربی ناخواسته و تزریق آن به سایر اندام های دیگر فاقد حجم شبیه رویایی است که حقیقت می یابد. این فرایند انتقال چربی یا تزریق چربی (پیوند چربی) نامیده می شود و مستلزم برداشتن چربی یا لیپوساکشن از یک ناحیه بدن و تزریق آن به ناحیه دیگری از  بدن است.

تزریق چربی را می توان در تمام بدن انجام داد، اما بیشتر در صورت برای افزایش حجم گونه، پرکردن حفره توخالی زیر چشم و حجم از دست رفته به دلیل افزایش سن استفاده می شود.

برخی افراد این فرایند را جراحی پلاستیک طبیعی می نامند چون ماده ای را به بدن تزریق می کنید که در بدن خودتان تولید شده است و محبوبیت این تکنیک رو به افزایش است.

جراحی کمتر به معنای ارزان تر بودن نیست. جراحی زیبایی سنتی با استفاده از پروتز مستلزم ایجاد برش، شکافتن پاکت، قراردادن پروتز در داخل آن و بخیه زدن است.

تزریق چربی فقط با ایجاد یک برش کوچک و تقریبا بدون شکافتن انجام می شود. تزریق به نواحی کوچکتر صورت مانند گونه، حفره تحتانی زیرچشم و لب ها هزینه کمتری خواهد داشت زیرا شما فقط به لیپوساکشن جزیی نیازدارید و هزینه آن به میزان تزریق و وسعت ناحیه بستگی دارد.

در ادامه بخوانید:

افرادی که می خواهند ظاهری جوان تر داشته باشند انتخاب های بیشماری پیش رو دارند اما همه نمی خواهند جراحی یا تزریق ماده خارجی به صورت خود انجام دهند.

پیوند چربی تکنیک جراحی پیشرفته است که از چربی بدن متقاضی برای صاف و نرم کردن خطوط و چروک صورت، اصلاح عیوب جزئی و بهبود زوایای ساختاری صورت برای دستیابی به چهره ای جوانتر استفاده می کند.

چربی را می توان تقریباً به هر ناحیه از صورت تزریق کرد. از کاربردهای تزریق چربی می توان به رفع فرورفتگی شقیقه، چین های گونه و اطراف دهان، پر کردن خطوط پیشانی و اطراف چشم، پر کردن خطوط “ماریوت” – خطوط اطراف دهان، حجم دهی به لب های نازک اشاره کرد.

تزریق چربی یک روش کم تهاجمی است که به صورت سرپایی انجام می شود. نتایج فوری ایجاد می کند و برای بهبودی کامل در اکثر موارد فقط چند روز زمان لازم است. بیمار سه روز پس از عمل ناراحتی یا تورم خفیف را تجربه می کند.

تزریق چربی به گونه نقش شگفت آوری در زیبایی و تقارن صورت هر فرد، لبخند و حتی فرم چشم دارد. به همین دلیل، تغییرات ظریف در فرم گونه ها با تقویت گونه می تواند ظاهر کلی صورت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

 

تقویت گونه معمولاً به یک یا چند دلیل زیر انجام می شود:

  • تعریف و کانتور صورت
  • اصلاح عدم تقارن صورت و ایجاد یک نمایه متعادل تر
  • جوان سازی صورت و مقابله با علائم قابل مشاهده پیری صورت که گونه ها را به سمت پایین می کشد و اغلب ظاهرفرورفته و خسته چشم، خطوط برجسته و چین های اطراف دهان را ایجاد می کند.

برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، حجم دهی گونه باید توسط یک جراح باتجربه انجام شود. متخصص مجرب نگاهی کامل به جزئیات و درک نحوه ایجاد تغییرات ظریف و مکمل صورت دارد. در حالی که کاملا طبیعی به نظر می رسند.

کاربرد های تزریق چربی به صورت

این روش علاوه بر جوانسازی پوست ، موجب زیبایی و افزایش جذابیت نیز می شود .

حجیم کردن لب ها، حجیم کردن گونه ها، فرم دهی به چانه و غیره مواردی می باشند که کاندیدای تزريق چربی به صورت علاقه مند به انجام آن هستند.

کاندیدای مناسب برای تزريق چربي به صورت

برخی از افراد گمان می کنند همین که صورت شان لاغر بوده و حجم لازم را نداشته باشد می توانند برای انجام تزریق چربی اقدام کنند در صورتی که چنین نبوده و فقط افرادی می توانند این روش جوانسازی پوست را انجام دهند که شرایط ذیل را داشته باشند:

  • به استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی اعتیاد نداشته و در صورت مصرف این مواد قادر به کنارگذاشتن آن ها به مدت 2 هفته پیش از انجام روش تزریق چربی باشند.
  • به بیماری خاصی ابتلا نداشته و از نظر جسمی در سلامت کامل باشند.
  • بتوانند انتظارات خود را به طور کاملاً شفاف با پزشک مطرح کنند.
  • از نتیجه روش تزریق چربی به صورت توقعات منطقی داشته باشد .
  • به بیماری های روحی همچون وسواس و افسردگی ابتلا نداشته باشند.

 

تزریق-چربی-به-صورت

 

مزایای تزریق چربی به صورت چیست؟

این روش جوانسازی دارای مزایای بسیاری است که به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • چین و چروک ها و دیگر نواقص موجود در پوست را به میزان قابل توجهی کاهش داده و برطرف می نماید.
  • با رفع ایرادات موجود در صورت ظاهر جوانتری به افراد می بخشد.
  • عمده ترین مزیتی که چربی نسبت به دیگر فیلرها دارد این است که از بدن خود فرد برداشته می شود به همین علت صد در صد طبیعی بوده و موجب ایجاد واکنش های آلرژیک در بیمار نخواهد شد.
  • اگر نیاز به تزریق چربی با حجم بیشتر از 10 سی سی یا تزریق در لایه های عمیق باشد تزریق چربی اولین انتخاب است.
  • تزریق چربی قابل انجام به طور همزمان با روش های دیگر است.
  • منبع کافی چربی در افراد وجود دارد.
  • نسبت به دیگر فیلر های قابل جذب همچون هیالورونیک اسید، چربی از دوام بیشتری برخوردار است.
  • عوارض ناشی از آن بسیار محدود است.
  • ایمن و غیرتهاجمی می باشد.
  • در صورت نیاز قابل تکرار است.
  • مقرون به صرفه بوده و هزینه زیادی را برای فرد به دنبال نخواهد داشت.

 

تزریق چربی به صورت

 

مراحل تزریق چربی

تزریق چربی به صورت در سه مرحله ای که در ذیل شرح داده ایم انجام می شود:

مرحله اول : استخراج چربی

در این مرحله پزشک ابتدا موضعی که قرار به برداشت چربی از آن است را مشخص کرده، محل مورد نظر را با الکل و سایر مواد ضدعفونی کننده ها استریل کرده و بعد از بی حس نمودن موضع مورد نظر میزان چربی مورد نیاز را با استفاده از سوزن های ریز خارج می کند.

پزشک باید دقت زیادی را در این مرحله صرف کرده و تمام تلاش خود را کند که حداقل آسیب ممکن به بافت های چربی وارد شود.

تصور اشتباهی که در رابطه با برداشت تزریق چربی وجود دارد این است که با این کار محل مورد نظر لاغر خواهد شد در صورتی که چنین نیست و مقدار چربی استخراج شده در حدی نیست که منجر به لاغری موضع شود.

مرحله دوم: پالایش چربی

چربی خارج شده خالص نیست و مقداری مایعات، خون و مواد دیگر به آن چسبیده اند که باید از بافت چربی جدا شوند به همین منظور پزشک چربی ها را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهد.

سانتریفیوژ به دلیل سرعت زیادی که تولید می کند موجب ایجاد نیروی گریز از مرکز شده و به این ترتیب ناخالصی ها را جدا می کند.

مرحله سوم: تزریق چربی

در این مرحله پزشک اندام هدف را ضدعفونی کرده و چربی خالص شده را به وسیله سرنگی مخصوص به آن تزریق می کند.

 

تزریق چربی به صورت

 

اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت

با انجام و رعایت نکات زیر برای تزریق چربی آماده شوید:

  • به منظور جلوگیری از بر جای ماندن جای زخم و ترمیم بهتر به مدت 2 هفته سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل را متوقف کنید.
  • مصرف داوهای ضد التهابی غیر استروئیدی، آسپرین و ویتامین E احتمال بروز خونریزی در حین انجام تزریق چربی را افزایش می دهد لذا به مدت 2 هفته قبل از آن، مصرف این داروها را کنار بگذارید.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت به عوامل متعددی از جمله مهارت و تجربه پزشک متخصص، رعایت نکات لازم بعد از تزریق چربی ، تغذیه مناسب و غیره بستگی دارد که در مقالات بعد به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

دقت داشته باشید که از بین رفتن چربی در افرادی که فعالیت زیادی دارند یا ورزش کار هستند ، سریع تر اتفاق می افتد و به طور معمول تزریق چربی در افراد ورزشکار ، ماندگاری کم تری دارد .

نتیجه تزریق چربی در صورت

برخی از افراد توقع دارند بالافاصله پس از تزریق چربی ، نتیجه را مشاهده کنند اما مشاهده نتیجه نهایی پس از گذشت تقریباً 1 ماه مشاهده می شود .

مقداری از چربی تزریق شده در طی مدت زمان گفته شده جذب صورت و ناحیه موردنظر می شود ، به همین دلیل بلافاصله پس از تزریق چربی نتیجه گیری نکنید و صبور باشید تا چربی ، جذب چهره شود .

همچنین چربی در هر فردی با توجه به فعالیت های جسمی از بین می رود ، به دلیل اینکه چربی تزریق شده نیز از بدن فرد برداشته می شود ، از بین رفتن آن پس از گذشت مدتی طبیعی است .

ماندگاری تزریق چربی بستگی به عوامل معتددی دارد اما به طور معمول این روش به نسبت روش های دیگری چون تزریق ژل یا بوتاکس ماندگاری بیشتری دارد و اگر فرد به خوبی نکات رعایتی را مراقبت کند ، نتیجه حاصل از تزریق چربی 1 الی 3 سال قابل مشاهده است .

تزریق چربی به صورت

مراقبت های بعد از تزریق چربی :

دوره بهبودی در تزریق چربی متغیر است و برای هر بیمار و نیاز او به نوع پیوند متفاوت است زیرا هر شخصی شرایط جسمانی منحصربه خود را دارد، بنابراین اعلام زمان دقیقی برای دوره بهبودی پس از تزریق چربی برای همه بیماران ایده خوبی نیست.

  • بهتر است فردی شما را تا خانه همراهی کند و در امور خانه برای مدت دو الی سه روز به شما کمک کند.
  • در این دوران از خم کردن سر پرهیز کنید.
  • به هیچ عنوان محل درمان را دستکاری یا ماساژ ندهید.
  • توجه داشته باشید تا به محل درمان فشاری وارد نشود.
  •  توصیه می شود فعالیت فیزیکی محدود شود چون بدن برای بهبودی و ترمیم بافت خود نیاز به زمان دارد.
  • همچنین بهتر است بیماران از فعالیت های فیزیکی شدید برای مدت زمان کوتاهی خودداری کنند.
  • شایان به ذکر است که نباید بطور مستمر در رختخواب بمانید، زیرا عدم تحرک احتمال بروز عوارض را افزایش می دهد. درعوض توصیه می کنیم راه رفتن منظم سبک برای افزایش جریان خون داشته باشید.
  • محیط آرامی در خانه داشته باشید.
  • از سیگارکشیدن و قرارگرفتن در مجاورت دود سیگار خودداری کنید. دخانیات روند بهبودی را مختل می کند.
  • سر را به کمک چند بالش بالاتر از قفسه سینه نگه دارید.
  • درمعرض آفتاب قرارنگیرید. اگر می خواهید درفضای آزاد باشید، از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از آفتاب سوختگی خودداری کنید.
  • ناحیه تزریق را ماساژ ندهید.
  • ازحالت دادن به لب مانند گاز زدن، مک زدن و لیسیدن خودداری کنید.

برای آگاهی از نکات بیشتر پس از تزریق چربی به دیگر مقالات ما مراجعه کنید.

هزینه تزريق چربي به صورت

با توجه به اهدافی که هر فرد از انجام تزریق چربی در سر دارد و میزان چربی های مورد نیاز و بسیاری از موارد دیگر هزینه این درمان متفاوت است.

برای مشاهده عکس تزریق چربی به صورت می توانید به قسمت گالری سایت یا اینستاگرام ما مراجعه کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات